Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dne 28.2.2022 jsme zakoupili v prodejně Mountfild České Budějovice, České Vrbné 2393, vysavač Galeon Med v ceně 28 345,00 Kč.
Vysavač používáme dle návodu a po jedné sezóně se začal drolit Kartáč PVA a třepit hnací řemen GALEON.
Vysavač jsme 10.7.2023 reklamovali a předali v servisu Mountfild České Budějovice České Vrbné 2393.
Při vyzvednutí opraveného vysavače dne 26.7.2023 nám bylo řečeno, že závady vznikly opotřebením a ne vadou materiálu, za reklamaci jsme byli nuceni zaplatit celkem 4 024,00 Kč.
Odůvodnění: Při prodeji nás nikdo neupozornil na fakt, že kartáč a řemen vydrží pouze jednu sezónu a tato informace není rovněž uvedena v návodu. Naopak nám byl výrobek doporučován pro vysokou kvalitu.
Dušan Sigmund
Anna Prchlíková
S tímto postupem zásadně nesouhlasíme a takové jednání odmítáme a žádáme uvedenou částku vrátit složenkou, nebo na účet ***.
|
Tweet |
K reklamaci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
U věcí, jako jsou například baterie, žárovky či ponožky, je třeba však brát ohled na fakt, že na opotřebení způsobené obvyklým užíváním se záruka nevztahuje a že životnost těchto věcí mnohdy 24 měsíců při obvyklém užívání ani dosahovat nemusí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K placené opravě:
V případě placené opravy se jedná o smlouva o dílo (§ 2587 občanského zákoníku). Pokud není cena díla určena, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
V případě, kdy je dílo provedeno a spotřebitel se se společností nedomluvil na provedení tohoto díla, zhotovitel nemá právo požadovat po spotřebiteli zaplacení ceny a spotřebitel nemůže přijmout věc opravenou (zhodnocenou) bez protiplnění. Kdyby spotřebitel převzal opravenou věc, jednalo by se o bezdůvodné obohacení a musel by tak cenu za opravu věci zhotoviteli zaplatit. Společnost tak musí vrátit věc ve stavu, ve kterém byla předána spotřebitelem k reklamaci, jestliže se spotřebitel se společností nedomluvil na provedení placené opravy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě paní Prchlíkové se jednalo o předčasné opotřebení a degradaci částí vysavače. Dominantní negativní vliv na stav pásů bazénového vysavače měla evidentně vyšší, než doporučená koncentrace bazénové chemie rozpuštěné ve vodě.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se mohla k vývoji stížnosti vyjádřit.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.