Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#68974Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2023, před rokem

anna prchlíková

Znění stížnosti

dne 28.2.2022 jsme zakoupili v prodejně Mountfild České Budějovice, České Vrbné 2393, vysavač Galeon Med v ceně 28 345,00 Kč.
Vysavač používáme dle návodu a po jedné sezóně se začal drolit Kartáč PVA a třepit hnací řemen GALEON.
Vysavač jsme 10.7.2023 reklamovali a předali v servisu Mountfild České Budějovice České Vrbné 2393.
Při vyzvednutí opraveného vysavače dne 26.7.2023 nám bylo řečeno, že závady vznikly opotřebením a ne vadou materiálu, za reklamaci jsme byli nuceni zaplatit celkem 4 024,00 Kč.

Odůvodnění: Při prodeji nás nikdo neupozornil na fakt, že kartáč a řemen vydrží pouze jednu sezónu a tato informace není rovněž uvedena v návodu. Naopak nám byl výrobek doporučován pro vysokou kvalitu.

Dušan Sigmund
Anna Prchlíková


Požadované řešení

S tímto postupem zásadně nesouhlasíme a takové jednání odmítáme a žádáme uvedenou částku vrátit složenkou, nebo na účet ***.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2023 13:00, před rokem

K reklamaci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

U věcí, jako jsou například baterie, žárovky či ponožky, je třeba však brát ohled na fakt, že na opotřebení způsobené obvyklým užíváním se záruka nevztahuje a že životnost těchto věcí mnohdy 24 měsíců při obvyklém užívání ani dosahovat nemusí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K placené opravě:
V případě placené opravy se jedná o smlouva o dílo (§ 2587 občanského zákoníku). Pokud není cena díla určena, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.

V případě, kdy je dílo provedeno a spotřebitel se se společností nedomluvil na provedení tohoto díla, zhotovitel nemá právo požadovat po spotřebiteli zaplacení ceny a spotřebitel nemůže přijmout věc opravenou (zhodnocenou) bez protiplnění. Kdyby spotřebitel převzal opravenou věc, jednalo by se o bezdůvodné obohacení a musel by tak cenu za opravu věci zhotoviteli zaplatit. Společnost tak musí vrátit věc ve stavu, ve kterém byla předána spotřebitelem k reklamaci, jestliže se spotřebitel se společností nedomluvil na provedení placené opravy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.8.2023 16:42, před rokem

V případě paní Prchlíkové se jednalo o předčasné opotřebení a degradaci částí vysavače. Dominantní negativní vliv na stav pásů bazénového vysavače měla evidentně vyšší, než doporučená koncentrace bazénové chemie rozpuštěné ve vodě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2023 11:35, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se mohla k vývoji stížnosti vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 15:48, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.