Počet nahlášených stížností: | 557 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 8 |
Řadím se ke stovkám "starých bláznů" co se nachytali na pdvodnou společnost Paidwing AG.
Při přihlašování na jejich seznamku a opakování žádali číslo účtu a souhLASEM K INKASU jsem ihneh odešel z jejich stránek a domníval se, že je vše vymazáno.
Bohužel po cca 5 měsících posklali obyčejným dopisem od právníka (AUER WITTE THIEL - Z MNICHOVA)
ŽE VYMÁHAJI V ZASTOUPENÍ platbu za členství v komunitě INSTASETKAT.COM.
Protože jsem se opravdu vyděsil že jinak vyhlásí exekuci jsem na adresu těchto právníků poslal CCA 122EUR.
A dále jsm se uklidnil že je vše vyřízeno. Po dalším čase se situace opakovala.
Radil jsem se s přítelem, ač není autorizovaný právník vystudovak práva mi radil ať dopis vyhodím.
Je to vše podvod.
Byl jsem vyděšený jak dál a řekl jsm si, že to nějak ukončím.
Já naivní starý poctivý trouba jsem si necha přelořit do němčiny výpověd a poslal ji na adresu mailem těm mnichovským právníkům a kopii poslal do Švýcarska - poštou 12/10/2022.
Ale udělal jsem další chybu že bez dodejky.
A zase uteklo půl roku a opět mnichovští právníci urgovali pohledávku 122,76EUR OBYČEJNÝM DOPISEM ze dne 31.3.2023
A to jsem už od té doby nechal bez reakce.
A nyní opět obyčejným e-mailem a dokonce výhružně žádají cca 122 EUR.
V čem vidím podvod? V okamžiku přihlášení nedali ani souhlas s nakládání osobních ůdajů
Nedali způsob placení a hned vymáhají přes Německo platby.
A ani jazyk komunikace, prostě mistrovdsky využívají právních rozdílů.
Jejich počínání není dle dobrých mravů.
Zlobím se sám na sebe že jsm Vaše právní poradenství nanašel dříve.
A z celého "mého případu" jsem psychicky velmi zatížen
Podvodně získají klienty a bez sdělení jak tuto službu ukončit, hned to vymáhají.
Prosím o radu jak to celé ukončit!
A jak řešit eventuálně hypotetický dluh.
|
Tweet |
Společnost Paidwings AG je provozovatelem internetových seznamovacích portálů. Členství je zpravidla zpoplatněno a bývá časově omezené.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele. Pokud se však spotřebitel zaregistroval na stránkách společnosti a objednal si VIP členství na určitou dobu, je povinen po tuto dobu za tyto služby společnosti zaplatit.
V tomto smluvním vztahu mohlo taktéž dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud však nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
K možnosti ukončení smlouvy:
U společnosti Paidwings AG je možné od smlouvy odstoupit do 14 dní ode dne uzavření smlouvy.
Aby mohl být požadavek spotřebitele zpracován společností, je potřeba ji o odstoupení informovat jednoznačným prohlášením. Odstoupení od smlouvy bude zasláno společnosti na:
- adresu: Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland (doporučeně a s dodejkou)
anebo
- e-mailem: support@datingcustomercare.com.
V odstoupení je vhodné uvést:
- kdy došlo k registraci (popř. e-mail použitý k registraci či uživatelské jméno) a kdy byl zpřístupněn VIP účet;
- název služby,
- jméno a adresa spotřebitele;
- datum.
Po odstoupení od smlouvy je společnost povinna vrátit do 14 dní všechny peněžní prostředky, které na základě smlouvy od spotřebitele přijala. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné závazek vypovědět, a to stejným způsobem a na stejnou adresu/e-mail uvedený výše. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby.
Výpověď či odstoupení od smlouvy může být odeslána v českém jazyce, jelikož samotná smlouva byla uzavřena v češtině.
Upozorňujeme, že pouhým smazáním profilu, nemusí dojít k výpovědi či odstoupení od smlouvy.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí/odstoupením od smlouvy i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
K vymáhání:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (např. již uplynula výpovědní doba), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.