Společnost


Paidwings AG

Počet nahlášených stížností:556
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68983Automatické prodlužování služby a neumožnění výpovědi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2023, před rokem

Zdeněk Netolický

Znění stížnosti

Dobrý den, objednal jsem si u bokovka24.com službu VIP členství na 1 měsic v dobré víře, že si službu prodloužím, pokud budu spokojen.
Výsledky byly nulové a byl jsem překvapený, že si firma službu automaticky prodloužila a strhla si další částku 499 Kč.
Na moji stížnost mi odpověděli:
„Prosím vyber jednu ze zobrazených nabídek VIP členství, abys mohl ihned využít všechny přednosti Premium členství. Níže najdeš ještě jednou všechny přednosti VIP členství ve srovnání. Pokud budeš spokojen s našimi službami nemusíš dělat nic dalšího. VIP členství se prodlužuje automaticky o tobě zvolenou dobu.“

Jak je dohodnuto v našich smluvních podmínkách, tvé placené členství může být vypovězeno ve výpovědní lhůtě dohodnuté ve smluvních podmínkách. Pokud nebude smlouva včas vypovězena, smlouva se prodlouží podle balíčku, který jsi si původně zvolil.

Tyto podmínky vidím poprvé.
Dále mi stále různými připomínkami neumožňují vypovědět předplatné.
Andrej5


Produkt

VIP členstvi na 1 měsíc


Požadované řešení

Ukončit předplatné této služby (vypovědět smlouvu).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2023 15:27, před rokem

Společnost Paidwings AG je provozovatelem internetových seznamovacích portálů. Členství je zpravidla zpoplatněno a bývá časově omezené.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele. Pokud se však spotřebitel zaregistroval na stránkách společnosti a objednal si VIP členství na určitou dobu, je povinen po tuto dobu za tyto služby společnosti zaplatit.

V tomto smluvním vztahu mohlo ovšem dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět společně s žádostí o vymazání osobních údajů z databáze podnikatele. Aby bylo možné zajistit úspěšné zpracování výpovědi, je třeba, aby oznámení obsahovalo:
- celé jméno,
- zvolenou službu,
- e-mailovou adresu použitou k registraci a
- uživatelské jméno.

Dle obchodních podmínek společnosti je pro platnost výpovědi placeného smluvního vztahu nutná písemná forma. Výpověď je možné odeslat:
- na e-mail: support@datingcustomercare.com, anebo
- na adresu (doporučeně a s dodejkou): Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland.

Výpověď může být odeslána v českém jazyce, jelikož samotná smlouva byla uzavřena v češtině. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Upozorňujeme, že pouhým smazáním profilu, nemusí dojít k výpovědi či odstoupení od smlouvy.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2023 23:12, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.