Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli je normální informovat o zásadních změnách smlouvy přes SMS.
Od začátku: V roce 2013 jsem rušila svoje 3 čísla u Vodafonu (2x tarif Odepiš, 1x tarif na volání), slečna na infolince mě přesvědčovala, abych ty čísla nerušila, že by se mi třeba jednou zase mohly hodit a že mi je dá na nulový tarif, takže vlastně pro mě nebudou žádnou zátěží, a nemusím se o ně tedy starat, navíc když mám platbu inkasem. Rozhodla jsem se, že si ponechám na její radu 1 tarif Odepiš za 12,-Kč (který byl dle jejích slov velice výhodný a již se nenabízí) a druhé číslo nechám tedy "nulové". Přecházela jsem tehdy do nové práce, dostala nové firemní číslo u T-Mobilu, nebyl tedy důvod platit si svůj telefon, dokud v té práci budu. Celkem mi tedy doma v šuplíku zůstaly 2simkarty s 2čísly.
Platbu jsem měla nastavenou inkasem, takže jsem se o to opravdu nestarala, protože se mi semtam ztrhlo inkaso z účtu, až se to po těch 12Kč nastřádalo. V lednu 2014 jsem byla na pobočce změnit své číslo účtu pro inkaso, vše v pořádku, změněno, inkaso zase párkrát proběhlo...A jelikož jsem ani jedno číslo nepoužívala, nebyl důvod kontrolovat vyúčtování, ve kterém za nevyužívanou službu nic není, že....
V březnu 2015 mě ve schránce čekal výhrůžný dopis, se Solusem a navýšením platby o 3500Kč, protože jsem údajně nezaplatila 278,-Kč. Jakpakto? Vždyť mám přece inkaso.
Volala jsem na infolinku, kde mi bylo sděleno, že ano, že můj účet pro inkaso byl sice změněn, ale jen u jednoho plátce. Do té doby jsem netušila, že obě čísla vedená na Ič jsou u Vodafone vedená zvlášť....no nic, platbu jsem zaplatila a obě čísla chtěla zrušit, protože jsem je za celý rok a půl nevyužila a ani to neměla do budoucna v plánu. Při rušení mi bylo řečeno, že už se mi nic nedoúčtuje, jedno číslo bude zrušené hned a druhé za měsíc.
Za měsíc mi přišel další výhrůžný dopis na 278 a do 14 dnů mi přišla 2 vyúčtování za 3! čísla v celkové výši 1333Kč. Po telefonátu na infolinku jsem se dozvěděla, že vyúčtování mi začala naskakovat po změně tarifu, o žádné změně jsem nevěděla, a dále o 300kč poplatky za omezení služeb, protože platby se mi neinkasují.
Když to dohadování s operátory shrnu, po roce a půl jsem se tedy slavnostně dozvěděla, že jsem u Vodafonu vedená jako 2 plátci, místo 2 téměř nulových čísel tam mám 3, a že změnili číslo účtu pro inkaso a prý mě o všem informovali v SMSce. Je tohle normální? Vždyť Vodafone nemá žádné potvrzení o tom, že jsem si SMS přečetla.
Mimochodem, již 17 dní čekám, že se mi "do 8 dnů" ozve pracovník reklamačního oddělení a dořeší to se mnou...
Zrušení všech čísel a všech plátců vedených na mou osobu, vynulování poplatků za blokování služeb, zaslání nového vyúčtování bez zmiňovaných poplatků a zaslání písemného potvrzení o vyrovnání všech závazků a pohledávek.
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích umožňuje jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. V takovém případě je operátor povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, typicky se jedná o změnu ceny, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Pokud by informační povinnost splněna nebyla, bylo by možné podat reklamaci vyúčtování a podnět Českému telekomunikačnímu úřadu
Co se týče vyúčtování, spotřebitel může uplatnit reklamaci vyúčtování, a to nejlépe písemně, případně jinou formou, která zachytí obsah reklamace pro pozdější reprodukci. Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu.
Operátor je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Pěkný den, paní Grossová,
o změně inkasního účtu, stejně tak o změně podmínek tarifu Odepiš, jsme zákazníky dopředu informovali několika způsoby. Kromě našich webových stránek, profilů na sociálních sítích nebo zprávy v médiích jsme zákazníkům posílali SMS, informaci jsme uvedli ve Vyúčtování a byla dostupná i v samoobsluze Můj Vodafone.
Je mi líto, pokud vás i přesto informace minula, nicméně informace jsme zákazníkům poskytli více způsoby než jak to upravují Všeobecné podmínky, abychom zajistili co největší informovanost. Pokud u nás máte aktuální kontaktní údaje a kontrolujete minimálně své Vyúčtování, pak by vás zpráva opravdu neměla minout.
Chcete-li reklamovat Vyúčtování nebo jinou situaci, obraťte se prosím přímo na naše Reklamační oddělení, a to např. přes on-line Reklamační formulář, který je dostupný na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Nevím, proč bych si měla kontrolovat vyúčtování, když je mám mít na 12,-Kč inkasem.
Nevím, proč bych musela mít zapnuté číslo, které nevyužívám.
Evidentně bych si také měla zřídit účty na sociálních sítí, které nechci.
Co se týká aktuálních kontaktních údajů, to si snad ani nezaslouží komentář. Když se po 5 letech dozvím, že některé věci měněné na pobočce změněné nejsou, viz. (ne)zrušená čísla. Příklad za všechny je, že jste mi léta posílali vyúčtování na starou adresu, asi po 2 letech jste to konečně začli posílat dobře, jen se vám nějak podařilo zakomponovat do nové adresy i ulici ze staré. Takže bych se nerada pouštěla do debaty o aktuálních údajích.
Zajímavé je, že zpoplatněnou upomínku na 278,-Kč pošlete poštou, ale změny ve smlouvě, změny účtů a další podstatné informace si mám sama dohledávat. Kdybych to tak měla dělat u všech poskytovatelů služeb, tak nedělám celý život nic jiného, než že kontroluju, jestli si někdo náhodou něco nezměnil.
Podle mě je to z vaší strany podlé jednání a nezaplatí to bohužel nikdo jiný než klient. Klasika.
Ale víte co, na každé prase se vaří voda, a když už jste dokázali naštvat dokonce i mého otce, tak vám těch klientů nakonec moc nezbyde.
Společnost Vodafone Czech Republic a.s. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Hodnocení: