Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68999Ukradená platba?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.07.2023, před rokem

Kateřina Seuberthová

Znění stížnosti

Dobrý den, objednali jsme si dovolenou přes on-line stránky. Stránka nás odkázala na platební bránu, kde byla provedená platba první části dovolené. Do e-mailu nám přišlo vše potřebné, potvrzení platby, smlouvy atd.. Druhý den, ale volali, že platbu nevidí a že tam není. Ze strany banky je vše v pořádku a dali nám i autorizační kód, podle kterého by CK měla platbu vyhledat. Ale nikdo s námi nekomunikuje a ani se nesnaží nám jakkoliv pomoct. Zpětné nikdo nevolá, komunikace žádná. Peníze fuč a nikdo nic neví.


Produkt

Ukradené peníze


Požadované řešení

Vrátit peníze, nebo větší snaha ze strany personálu, aby jsme na dovolenou mohly odjet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 07:16, před rokem

Pokud spotřebitelka za zájezd řádně zaplatila, mělo by jí být umožněno jej řádně absolvovat. Doporučujeme tedy na jeho dodání trvat. Zaplacení zájezdu je možné společnosti prokázat např. výpisem z účtu.

Pokud však platba neodpovídá žádnému protiplnění a zadržuje-li tak podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 13:47, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2024 15:47, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.