Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
Zakoupil jsem GK na Aukru dnem 21. 2. 2023 ,jsem vyhrál.Problém s GK začal jelikož jsem neměl čas pořádně jí otestovat 30.6.2023.
Byla zjištěna vada padání her do teď to řeším s prodejcem a velmi marně peníze mi vrátit nechce,max výměnu,ale zda posoudí že jsem GK nerozbil.Přitom mu posílám testy a on mi tvrdí že výkonové pc má problémy,ale přijde mi že otestoval GK jen na teploty a ne zatížení.Aukro mi napsalo,že mám defakto smůlu jelikož jsem už dal.že je vše pořádku,ale zda bych to stejně neudělal,tak platba by byla odeslána stejně.Jde o to že zákazník tvrdí,že GK je v pořádku dělal jsem tolik testů.Aukro mi nereaguje na zprávy vůbec,chci říct že to neřešil,řekli že poskytnou jeho údaje a neposkytli.On mi napsal že mám GK poslat jeho osobní údaje zda jsou správné nevím,aukro vůbec nespolupracuje.Moje Zjištění po testů GK lze říct,že se jedná o poškozené paměti GK po těžbě,ale prodejce psal,že je GK pořádku.A aukro mlčí a neřeší to číslo aukce je : ***. zde přikládám videa veškeré testy i s jinou kartou stejný pc,který jsem udělal zde je točeno video s pc Nvidia nahrávání https://www.uschovna.cz/zasilka/LVCIX5R97UT9NTZ4-DAL . Zde je točeno s telefonu kde je vidět chyba padání https://www.uschovna.cz/zasilka/LV7W8PARW4LPD3SV-PUU.Zde jsou testy i s jinou kartou i hrami hlavně to samé pc vše je vidět defualní hodnotou GK https://www.uschovna.cz/zasilka/LVHUYLDU7PRHF225-W8F.
GTX 1080 TI Zotac 11GB
Moje řešení je,že buď vrátit peníze nebo jinou GTX 1080Ti,která je otestována a plně funkční.
|
Tweet |
V tomto případě záleží, s kým byla smlouva uzavřena. Pokud byl prodávajícím podnikatel, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Platí totiž, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné zboží reklamovat, pokud je vadné.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud však prodávajícím nebyl podnikatel ale další fyzická osoba, jedná se o koupi mezi občany a kupující tak nepožívá zvláštní právní ochrany, která se vztahuje na prodej zboží spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
mrzí nás, že spotřebitel / kupující není s obchodem na Aukru spokojen.
Pokud zboží není v pořádku a neodpovídá nabídce, je nutné pozastavit vyplacení peněz prodejci v Moje Aukro - Moje nákupy - Zakoupeno. U dané položky přejděte na tlačítko Doprava a platba a zde zvolte "Nahlásit problém". K potvrzení / pozastavení platby vyzýváme sms i e-mailem před vypršením této lhůty.
Na vyjádření k dokončení obchodu má kupující počet pracovních dní uvedených v době dodání u nabídky + 3 kalendářní dny. Ve chvíli, kdy kupující potvrdí přijetí zboží, odchází platba prodejci. V případě, že se k dokončení obchodu kupující nevyjádří, jsou po uplynutí uvedené lhůty peníze automaticky odeslány na bankovní účet prodejce.
Dle sledovacího čísla vidíme, že zásilka byla kupujícímu - spotřebiteli doručena 27.02.2023, o uvedených potížích nás kontaktoval 30.6.2023, tedy až po 4 měsících. Na Všechny zprávy bylo z naší strany odpovězeno, což můžeme doložit výpisem komunikace.
Jelikož se však nejedná o prodejce, který by na Aukru prodával se statusem “podnikatel”, jsou možnosti reklamace a odstoupení od kupní smlouvy zcela závislé na domluvě mezi kupujícím a prodejcem.
V tuto chvíli jsou možnosti Aukra omezené, přesto jsme se s prodejcem spojili ihned po nahlášení problému a požádali jej o kontaktování kupujícího a následné řešení situace.
V případě doplňujících dotazů jsme k dispozici.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.