Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
podávám stížnost na lékárníka v Benu lékárně (Brno-Osová). Dcera od lékaře dostala antibiotika Biseptol 400mg/80 mg v dávkování 2xdenně 1 tbl. Tím, že jsou erecepty, tak jsem si nemohla zkontrolovat recept. Lékárník mi napsal na krabičku 2-0-2. Ptala jsem, zda opravdu 2 tbl na 5leté dítě, jeho odpověď byla, že ano. Dnes jsme byli na kontrole a zjistila tuto skutečnost, že jsem dávala dvojtou dávku 6 dní! Prosím o vyvození důsledků.
S pozdravem Mgr. Petra Eisenhammerová, DiS.
datum 25.7., kolem 16 hodiny
posouzení a následné řízení
|
Tweet |
Každý by si měl počínat tak, aby nedocházelo k újmě na zdraví, majetku či životnímu prostředí. Každý pracovník ve zdravotnictví by měl mimo jiné také poskytovat zdravotní služby s dostatečnou odborností a odbornou péčí na základě vlastních schopností.
Jestliže došlo k újmě způsobené porušením povinnosti lékárníka a mezi porušením povinnosti a újmou existuje příčinný vztah, bude za takovou újmu odpovědný provozovatel lékárny, přičemž musíme přihlížet i k míře obezřetnosti a profesionality daného lékárníka. Újma může být hmotná (např. náklady vynaložené na léčbu pacienta, který vznikla navíc v důsledku porušení povinnosti lékárníka) či nehmotná (např. kompenzace vytrpěné bolesti).
Pokud by došlo nesprávným postupem k ublížení na zdraví pacienta, postupovalo by se dle § 2958 občanského zákoníku: "Při ublížení na zdraví odčiní škůdce újmu poškozeného peněžitou náhradou, vyvažující plně vytrpěné bolesti a další nemajetkové újmy; vznikla-li poškozením zdraví překážka lepší budoucnosti poškozeného, nahradí mu škůdce i ztížení společenského uplatnění. Nelze-li výši náhrady takto určit, stanoví se podle zásad slušnosti."
Mimo to, dalším druhem odpovědnosti, kterou upravuje občanský zákoník je odpovědnost za škodu způsobenou radou či informací (§ 2950 občanský zákoník): "Kdo se hlásí jako příslušník určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací nebo škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti. Jinak se hradí jen škoda, kterou někdo informací nebo radou způsobil vědomě."
Spotřebiteli doporučujeme se se stížností obrátit přímo na společnost BENU Česká republika a.s., která by měla danou situaci prošetřit. Kontakty na společnost BENU Česká republika a.s.:
- tel.: +420 212 812 812,
- e-mail: info@benu.cz.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.