Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dnes jsem si poprvé založila účet na Vinted. Vystavila jsem produkt a psalo mi spousta zájemců. Můj email byl ověřený přes Vinted a i tak ho kupující po mě požadovali, že ho potřebuji k ověření. Dále mi přišel email k dokončení příchozí platby, tedy aby peníze přišly na můj účet. Po opakovaném ale neúspěšném pokusu se přihlásit do banky mi bylo v aplikaci sděleno, že můj účet je zablokován. Podpora zatím nereaguje a zboží kupující už údajně uhradil, takže nevím, jak dál postupovat.
Požaduji odblokování účtu a aby se vyřešila otázka platby. Nechci, aby ani kupující ani já přišel o peníze.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že společnost Vinted se zavazuje provádět pouze taková omezení nebo blokace, které zohledňují přiměřené zájmy uživatelů a jsou přiměřené daným okolnostem, zejména porušení či porušením, kterých se uživatel dopustil.
Společnost Vinted může uživatelský účet omezit, popř. zablokovat poté, co o tom uživatele písemně a v dostatečném předstihu informovala, jestliže daný uživatel poruší podmínky společnosti, pravidla katalogu nebo pravidla fóra.
Dále je zde uvedeno, že bez ohledu na výše uvedené může společnost Vinted omezit, popř. zablokovat uživatelský účet s okamžitou platností a bez předchozího upozornění či varování v případě, že uživatel používá identitu jiného uživatele nebo osoby.
V obchodních podmínkách společnosti je mimo jiné i stanoveno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu Poznej svého zákazníka (KYC), nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC. Za účelem kontroly identity může být Uživatel požádán o poskytnutí doplňujících informací (jako je kopie cestovního pasu, občanského průkazu, řidičského průkazu nebo výpisu z bankovního účtu) dle požadavků Poskytovatele platebních služeb.
Více informací ke kontrole KYC nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.vinted.cz/help/111.
V případě, že společnost Vinted uplatní své právo výše uvedené, má dotčený uživatel možnost rozhodnutí společnosti Vinted napadnout prostřednictvím kontaktního formuláře (zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.