Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc, kdy mi společnost Okay v Olomouci nákupní park Haná už dvakrát neuznala reklamovaný telefon. Telefon jsem zakoupila 24.8.2013 a po roce se postupně začaly projevovat vady, kterých přibývalo až jsem se rozhodla 6.1.2015 odnést telefon na reklamaci s tím, že telefon mi zamrzá, aplikace padají jedna SMS chodí opětovně několikrát za sebou, fotoaparát nefunguje ... Funguje jen když restartuji telefon a to je jen na chvíli pak zase přestane fungovat při hovoru ztmavne displej nereaguje dotyk telefon zvoní je černa obrazovka a nic se s tím nedá udělat a špatný USB kabel ... 30.1.2015 mi telefon vrátili s tím, že reklamace ani na jednu z popisovaných závad nebyla uznána že se neprojevily dostala jsem nový USB kabel. Telefon prý naformátovali a znovu nainstalovali tak jsem počítala s tím, že už bude plně fungovat ... Fungoval 2 dny a po 2 dnech vše bylo stejné jako před reklamací ... 10.2.2015 jsem tam telefon nesla znovu s tím, že opět je vše jako před reklamací že telefon opět nefunguje a dělá to co dělal. Znovu mi ho přijali na reklamaci 24.02.2015 jsem si pro něj měla přijít s tím, že se opět žádná závada na telefonu neprojevila ... až do dneška jsem nějak fungovala skoro s nepoužitelným telefonem, až jsem se dozvěděla o Vaší organizaci tak se na Vás obracím s prosbou o pomoc. Moc děkuji s pozdravem Šaršová
Mobilní telefon LG - P700
Byla bych velice ráda kdyby mi byla reklamace uznána a byly mi vráceny peníze. Nový telefon od společnosti Okay už nechci, nebyla jsem spokojena s přístupem jakým odbyli mnou už dvakrát podanou raklamaci.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Spotřebitelka by měla dbát při uplatnění reklamace na to, aby reklamovaná vada, tedy její konkrétní projevy, byly náležitě zaznamenány a zdokumentovány v reklamačním protokolu. Poté se musí prodávající s takto popsanou reklamovanou vadou rovněž i v odůvodnění vyřízené reklamace vypořádat a nikoli zamítnout reklamaci pouze s odůvodněním, že se závada neprojevila, protože takové odůvodnění by bylo rozporné s protokolem o přijetí reklamace. Podstatné bude rovněž při přebírání telefonu z reklamace z důvodu prokazatelnosti pro případný pozdější spor, zkontrolovat jeho aktuální stav, zda byl opraven, zda vada přetrvává. A zjištěný stav telefonu při přebírání z reklamačního řízení si nechat potvrdit písemně prodávajícím v reklamačním protokolu. Protože pokud byl telefon opraven, nelze poté v rozporu s touto skutečností napsat do odůvodnění zamítnutí reklamace, že se vada neprojevila.
Spotřebitel může uplatnit nárok na odstoupení od kupní smlouvy při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci. Do reklamačního protokolu je však bezpodmínečně nutné uvést, že spotřebitel požaduje reklamaci vyřešit tímto způsobem, tedy odstoupením od smlouvy.
Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, stanoví v § 622 odst. 2, že pokud zboží kupující nemůže řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má právo na výměnu věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit všechny relevantní skutečnosti, že reklamace byla uplatněna, projev vady, volba nároku, stav telefonu při vrácení z reklamace.
Pokud se vada projeví a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážená paní Šaršová,
dovoluji si tímto reagovat na Váš podnět ohledně reklamací mobilního telefonu LG P700 Optimus, kódovým označením LGP700ACZEBK, jenž jste zakoupila na prodejně OKAY 1053 Olomouc dne 24. 8. 2013.
Na základě Vašeho podnětu jsme veškeré okolnosti pečlivě prověřili. K uvedenému telefonu v systému evidujeme celkem dvě reklamační řízení, přičemž Vaše první záruční reklamace byla uznána a řádně ukončena opravou. Rovněž druhá reklamace byla řádně ukončena, avšak v tomto případě se reklamované vady během důkladného testování v servise neprojevily.
Je nám velice líto, že zakoupený telefon nepracuje k Vaší plné spokojenosti. Jestliže se na telefonu v současné době projevuje nějaká závada, uplatněte, prosím, novou záruční reklamaci. Tak můžete učinit na kterékoli prodejně OKAY. Výrobek bude odeslán do autorizovaného servisu, kde bude jeho stav odborně posouzen.
Pevně věřím, že společně se nám podaří celou situaci vyřešit k Vaší plné spokojenosti a Vy i přes nastalé okolnosti zůstanete nadále naší spokojenou zákaznicí.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Dobrý den, ano poprvé jsem, když jsem telefon šla reklamovat, tak mi bylo řečeno, že telefon prověřili, a že se žádná ze závad se neprokázala a dostala jsem pouze nový USB kabel. Celý měsíc jsem jsem byla bez telefonu, a když jsem si ho přinesla domů tak 2 dny fungoval a po dvou dnech začal dělat to co před reklamací ... Tak mi to jako opravený telefon nepřislo a nesla jsem ho tam znovu a byla jsem dost nespokojená s provedenou reklamací, protože být měsíc bez telefonu a po dvou dnech, po údajně provedené reklamaci dělal to stejné přece není možné. Tak jsem ho tam nesla znovu a zase jsem byla bez telefonu. Až jsem si pro něj přišla podruhé, ptala jsem se co mu vlastně je a jestli teda už bude fungovat, načež mi prodavač sdělil, že se zase žádné vady neprojevily ... Takže vlastně opět žádná oprava neproběhla ... Doma samozřejmě telefon zase dělal to co doposud. 3x za den se samovolně vypnul, zasekává se, sms chodí pořád dokola, foťák nefunguje ... Takhle si teda nepředstavuji, aby se vyřizovaly reklamace navíc když už je to druha a hned po sobě. Dneska jsem teda už po třetí telefon odnesla do vaší prodejny na Hané v Olomouci a byla bych velice ráda kdyby mi byli vráceny peníze a né opět neopravený nefungující telefon. A abych si kupovala každé dva roky nový telefon, jen pro to, že nefunguje a neplní standartní funkce, které jsou samozrejmostí telefonu s přihlédnutím na cenu to se mi teda nelíbí.
Děkuji s pozdravem L. Šaršová
Spotřebitelce doporučujeme, aby vyčkala na vyřízení uplatněné reklamace. V případě, že reklamace bude zamítnuta, je možným řešením obrátit se ihned na soudního znalce, který by posoudil povahu vady. Pokud posudek potvrdí, že se vada na věci projevuje a že nejde o vadu způsobenou mechanickým poškozením ani obvyklým užíváním, má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy, neboť prodávající nevyřídil reklamaci řádně a včas. Zároveň spotřebitelce bude náležet náhrada ceny posudku jako nutných nákladů spojených s uplatněním práva z odpovědnosti za vady.
Bude-li reklamace uznána a na zboží se stále budou vyskytovat tytéž vady, je nutné opět uplatnit reklamaci a tentokrát již požadovat odstoupení od smlouvy z důvodu opětovného výskytu stejné vady. Spotřebitelka by měla trvat na tom, aby volba tohoto nároku byla patřičně zaznamenána do reklamačního protokolu.
Společnost OKAY s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Jelikož ani jedna ze stran sporu nevyužila možnosti se k případu dále vyjádřit, stížnost uzavíráme.