Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#6905Podomní prodej s matoucími informacemi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2015, před 10 lety

Alena Hantlová

Znění stížnosti

Dobrý den,
jednoho dne u nás zazvonil člověk, který tvrdil, že přichází v zastoupení ČEZ a že potřebuje zkontrolovat, zda-li jsme dobře zavedeni v databázi. Vyžádal si předchozí fakturu ke zkontrolování údajů. Po chvíli jeho mluvení, že se nám nic nemění sepsal naše údaje a že nás jen zavede do databáze. Jako dárek za spolupráci dostaneme LED žárovky za 1 kč. Bohužel jsem dvakrát podepsala smlouvu ( jednu kupní na žárovky v hodnotě 1 kč a jednu o změně dodavatele ).
Druhý den mi volali a chtěli potvrdit, že jsem jim smlouvu podepsala a převzala si žárovky.
Po nějaké době se mi vše rozleželo a začala jsem pátrat. Nyní bych ráda odstoupila od smlouvy na čož mám ještě čas a zůstala u stávájícího dodavatele, ale bohužel až nyní jsem si všimla že v kupní smlouvě požadují 2000 kč za zakoupené žárovky, pokud odstoupím od smlouvy.
Ano, uznávám svoji hloupost a klobouk dolů před výmluvností podomního prodejce. Nikdy jsem nevěřila, že se nechám nachytat.
Mohou v takovém případě po mě požadovat 2000 kč za " zakoupene" žárovky? Které jsou již bohužel zašroubované v lustru atd.
Moc Vám děkuji


Produkt

Smlouva o změně dodavatele + LED žárovky " za 1kč"


Požadované řešení

Odstoupení od Kupní smlouvy i smlouvy o změně dodavatele, bez finančního postihu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2015 12:31, před 10 lety

Podle § 1829 občanského zákoníku lze v tomto případě odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od uzavření smlouvy. Neinformuje-li dodavatel písemně o této možnosti, prodlouží se lhůta o jeden rok. Nárok na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, vyplývá tedy ze zákona. S realizací tohoto práva nelze spojit dle § 1818 občanského zákoníku žádný postih. Protože ukončení smlouvy s původním dodavatelem trvá zpravidla několik měsíců (po uplynutí výpovědní doby), umožňuje novelizovaný energetický zákon spotřebitelům odstoupit od smlouvy o změně dodavatele plynu či elektřiny uzavřené při podomním prodeji, a to bez nutnosti uvádět důvod a bez jakékoliv sankce ve lhůtě do 5 dnů před zahájením dodávky energií. Další výhodou je, že pro dodržení lhůty k uplatnění práva odstoupit od smlouvy je dostačující, aby bylo písemné odstoupení odesláno poslední den této lhůty.

Ze samotného obsahu smlouvy je zřejmé, že kupní smlouva je závislá na smlouvě o sdružených službách. Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele (v tomto případě realizovaným právem na odstoupení), dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že odstoupením od smlouvy o sdružených službách, dochází k zániku kupní smlouvy, jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách. Spotřebitel by měl v takovém případě vrátit žárovky a společnost by měla vrátit zaplacené finanční prostředky. Jednalo-li se o kupní smlouvu, od které spotřebitel odstoupil, spotřebitel odpovídá podnikateli dle § 1833 občanského zákoníku pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.

Společnost na kupní smlouvě deklaruje, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé. Pokud by to tak skutečně bylo, nebylo by možné s odstoupením od smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za odstoupení od smlouvy a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Doporučujeme spotřebitelce zaslat společnosti dopis o odstoupení od smlouvy o změně dodavatele plynu či elektřiny uzavřené při podomním prodeji. Dopis o odstoupení od smlouvy je vhodné zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou. Z důvodu lepší prokazatelnosti doporučujeme zaslat samostatně dopis o odstoupení od smlouvy a formou samostatné zásilky vrátit zakoupené žárovky. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii. Pro formulaci písemného odstoupení od smlouvy může spotřebitelka využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.

www.dtest.cz/clanek-3290/odstoupeni-od-smlouvy-o-zmene-dodavatele-plynu-ci-elektriny-uzavrene-pri-podomnim-prodeji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.6.2015 13:59, před 10 lety

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že výše uvedený požadavek neobsahuje žádný identifikační údaj. není možné požadavek objektivně posoudit a případně zajistit nápravu.

Prosím o doplnění požadovaných údajů, případně mě můžete kontaktovat na e-mailové adrese mschneiderova@bohemiaenergy.cz.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.6.2015 06:18, před 10 lety


Alena Hantlová

Dobrý den,
tady nejde o zadnou identifikaci. Tady jde o to, ze lzi si vyzadate vyuctovani od stavajiciho dodavatele, na coz nemate zadne pravo. Jako darek za spolupraci "darujete" zarovky v hodnote jedne koruny. Ale po odchodu vasich prodejcu clovek zjisti, ze vubec neslo o zamestnance naseho distributora a ze panove, kteri umi vyborne lhat vas napalili a pokud jste jiz pouzili "darovanou" zarovku musite zaplatit pokutu 2000 kc, jako sankci za svobodnou vuli. Podvodem ziskavate zakazniky, kteri pak pod vyhruzkou vysokych pokut u vasi spolecnosti radeji zustanou. Toto je naprosto nehumani a odporne jednani. Tady uz vubec nejde o ceny vasi energie, ale o cele toto nechutne a lzive jednani, kety kazdy z vasich zamestnancu vyborne zvlada. Od podomniho prodejce, pres call centrum a kdo vi kam dal.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2015 13:16, před 10 lety

Pokud společnost není schopna smlouvu identifikovat podle jména spotřebitelky, je třeba uvést, jaké další údaje by měly být doplněny.

Spotřebitelce doporučujeme dodržet výše uvedený postup a od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.7.2015 11:42, před 9 lety

Dobrý den,

pro doplnění stačí uvést např. adresu odběrného místa nebo bydliště, aby byla společnost CE objektivně reagovat k případu paní Hantlové.

Případně se mi může klientka ozvat přímo na mailovou adresu ombudsman@comfortenergy.cz a její požadavek bude obratem prošetřen.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 15:20, před 9 lety

Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.8.2015 15:42, před 9 lety


Alena Hantlová

Hodnocení: