Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Po zaplacení přišla zpráva, že: "vaši objednávku odešleme ihned po připsání platby". Po urgencích: "Vaše objednávka byla již odeslána z našeho skladu v zahraničí a je v tuto chvíli na cestě. Maximální doba doručení je 180 pracovních dnů. Zboží je totiž většinou skladem v Asii a doba dodání je proto o něco delší." Na stránkách bylo přitom zavádějícím způsobem inzerováno doručení do 5 dnů. Žádný rozumný člověk by si neobjednal dodací lhůtu 180 PRACOVNÍCH dnů. Následně odstoupení od smlouvy z mé strany a k tomu email, že: "Vaši žádost o vrácení peněz jsme schválili. Požadavek předávám našemu účetnímu oddělení, které Vám pošle peníze zpět do 30 pracovních dní". A stále nic. Dovolat a spojit se s někým se nelze, jen poslat email, na který odpovídá osoba s příjmením Veselá - což považuji za marketingový tah a stejně tak se domnívám, že taková osoba ani neexistuje. Podle obsahu stránek https://urbantrend.cz/pages/casto-kladene-otazky byla prodávajícím a nikoliv zprostředkovatelem společnost Violet Stores s.r.o., Doudova 258/3, Podolí, 147 00 Praha, Česká republika, jednatel p. Sládek. Na stejné stránce je nyní "vylepšena" doba dodání:
"Co mám dělat, pokud zásilka nedorazila?
Pokud vám zásilka nebyla doručena a již uběhla doba 360 pracovních dnů od odeslání zásilky, kontaktujte naši zákaznickou podporu. Pokud tato doba ještě neuběhla, zboží je stále na cestě."
Nově je ovšem v současné době uvedeno, že prodávajícím je Pine Oak Ltd, Global Gateway 8, 000 00 Providence, Mahe, Seychely, která provozuje virtuální galerii dostupnou na www.urbantrend.cz.
K samotnému zboží je na odkazu https://urbantrend.cz/products/unisex-mikina-wednesday?_pos=8&_sid=efe12494d&_ss=r
stále uvedeno, že posledních 5 ks je skladem......
Dnes jsem stránku s mou objednávkou kontroloval a nyní uvedeno, že "Vaše objednávka byla zrušena k datu 2. červen. Prosím kontaktujte nás pokud máte jakékoliv otázky." Tedy při dvěma měsíci.
Závěr:
Zvláště pokud je podobná zkušenost u vícero klientů / odběratelů, potom je důvodné podezření, že si prodávající zřejmě vylepšuje své cash-flow a může držet peníze za objednávku podle jeho pseudopodmínek až více než rok (360 PRACOVNÍCH dnů). Jednoznačně se jedná o stránky s klamavým obsahem, když zboží má být na skladě, ovšem sklad je v Asii, asi ....... Je spíše s podivem, vzhledem k obsahu stránek a způsobu prodeje, či spíše zprostředkování, proč se nezabývá činností "prodejce" Úřad pro ochranu osobních údajů, ČOI a případně věc neprověřují orgány činné v trestním řízení. Nejde o 990,.- Kč, ale o to, že se dodavatel zřejmě spoléhá na pracnost reklamace.
Unisex mikina Wednesday × 1 - na web stránkách stále inzerováno jako na skladě
Od smlouvy jsem odstoupil, stále čekám na slíbené vrácení peněz, ke kterému nedošlo.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti UrbanTrend s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.