Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při úklidu před dveřmi bytu se mi vlivem průvanu zabouchly dveře a klíče zůstaly uvnitř mimo zámek. V panice a vysoké míře stresu jsem využil na internetu v telefonu první odkaz
s nabídkou zámečnických služeb (Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o. - stránky jsem si neprostudoval). Bohužel jsem nevyužil asistenční služby pojišťovny, protože smlouva a kontakt byly uzavřeny v bytě (v tu danou chvíli jsem byl ve stresu z možných nehod za zavřenými dveřmi - vaření těstovin na sporáku, zapnutá pračka - neuvědomil jsem si možnost hledání na internetu asistenční služby, protože mi vypadl název pojišťovny).
Operátor mi do telefonu neřekl částku, za kterou konkrétní službu udělá. Přijeli 2 technici do cca 40 minut. Po příjezdu mi zámečník nepředložil ceník, nesdělil žádné částky. Hned v úvodu komunikace mi sdělil, že veškeré práce hradí pojišťovna (smlouvy údajně mají s téměř všemi známými pojišťovnami), což není pravda (telefonoval jsem posléze se svou pojišťovnou a rychle jsem "vystřízlivěl"). Po prvním obhlédnutí dveří řekl, že dveře nebude možné standardně otevřít bez zásahu do zámku a že jde o bezpečnostní zámek, který není snadné otevřít. Nejprve odhadl cenu práce na 6,5 tisíce. Zkoušel se do zámku dostat šperhákem nenásilně, postupně nabaloval další úkony s tím, že to jinak nelze provést,, pokud se chci dostat do bytu. Posléze odřízl kování kolem vložky (dveře otevřel) starou vložku vyndal a nainstaloval novou.
Akce trvala kolem půl hodiny. Celková částka se vyšplhala na 20.207,-! Následovalo tvrzení, že to musí být uhrazeno okamžitě, faktura se vystaví až po platbě. Technik stále opakoval, že úkony hradí pojišťovna v plné výši.
Došlá faktura obsahovala mnoho chyb (včetně gramatických) a nedostatečné informace (podpis technika apod.). Možnost úhrady po obdržení faktury nebyla možná (hotovost ihned nebo okamžitý převod přes bankovnictví).
Na telefonní hovor společnost nereaguje. Na emaily neodpovídá (1. byl napsán hned 30. 6. 2023). Chystám se ještě zaslané maily poslat v papírové formě poštou na sídlo firmy doporučeně.
Otevření zabouchnutých dveří + instalace nové vložky
Chtěl bych se s firmou dohodnout o ponížení cen úkonů na standardní výši, kterou nabízí konkurence, a to v maximální výši 4500,- (pojišťovna, po telefonické komunikaci, uhradí pouze částku do 2700 Kč, což je adekvátní suma úkonů dle sazebníku jejich smluvních techniků). Nezpochybňuji odvedenou práci, ale konečná částka je opravdu pro mne nepřiměřeně vysoká.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o., Braunerova 563/7, 180 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Internetovou stránku zamecnik.store jsme uváděli v minulosti u výčtu možných webových stránek, jež by mohla provozovat společnost Servis Direkt 24 s.r.o., na kterou evidujeme větší počet obdobných stížností jako je toto podání. Společnost Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o. je ale téměř novou společností, která byla zapsaná do obchodního rejstříku k datu 25. 1. 2023. Jestliže však má spotřebitel podezření na nekalé či podvodné jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Více ohledně této problematiky nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.