Počet nahlášených stížností: | 793 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 11 |
LIDLshop neřeší naší reklamaci sezení, které jsme koupili přes Eshop. Odkázali nás na dodavatele ať si reklamaci vyřídíme s ním. Ignorace ze strany Lidlu neskutečná. Dle obchodních podmínek má řešit reklamaci LIDL jako zprostředkovatel.
Produkt neodpovídá popisku, který byl na E-shopu. Nosnost sezení má být 120kg, ale při 100kg při normálním sezení, ani ne moc velkém používaní protože bylo zakoupeno na jaře. Po dvou měsících užívání prasklo.
Vrácení 100% částky.
|
Tweet |
Přijetí zboží k reklamaci je povinností prodávajícího a nemůže jej odmítnout ani v případě, kdy se domnívá, že reklamace není oprávněná.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Hrubá, mrzí nás, že reklamace stále nebyla dořešená. V tomto případě doporučujeme opětovně kontaktovat zákaznický servis na čísle 210 023 400. Kolegové se vám budou věnovat a situaci s Vám dořeší. S pozdravem Lidl Česká republika, v.o.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.