Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#69081Neuznaná reklamace myši

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 hodin 48 minut

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2023, před rokem

David Hubata

Znění stížnosti

-Po cca roce normálního používání myši v domáckém prostředí mi přestalo fungovat pořádně kolečko na myši. (hodnota myši 1699Kč)
-podpora výrobce myši mi řekla že se na to vztahuje záruka
-czc.cz odmítli mojí reklamaci, konkrétně: Nejedna se o vyrobni vadu, ale o nadmerne mechanicke opotrebeni produktu zpusobene jeho pouzivanim a znecisteni scrollovaciho kolecka.
-podpora czc mi řekla se mi mám podat návrh k znalci.


Produkt

Myš ROCCAT Kone Pro


Požadované řešení

chci vrátit peníze, ale už jsem podal žádost na Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů k čoi, sem to píšu aby se to dostalo k lidem, případně k zpětné vazbě jestli je toto normální?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2023 18:36, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v určité době po převzetí (při nákupu před 6. 1. 2023 v prvních šesti měsících; při nákupu později 1 rok), má se za to, že věc byla vadná již při převzetí [viz § 2161 odst. 2 (resp. odst. 5) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.