Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69083Neoprávněné naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2023, před rokem

Eva Sekaninová

Znění stížnosti

Zjišťovala jsem možnost cestovat na Tenerife přes nový rok. Najela jsem na stránky Invia, kde nabízeli zájezd na 6 nocí pro 2 osoby za 95.371,- Kč včetně pojištění. Najela jsem na zájezd a potřebovala jsem zjistit, kolik by platil náš známý, kdyby jel sám na pokoj. Myslela jsem, že se mi pom nezávazné rezervaci ozve pracovník s kterým doladíme informace. Místo toho mi na email přišla závazná objednávka a o informaci 1 člověka na pokoji přišlo, že by zaplatil 96.664,- Kč, což je víc než 2 osoby dohromady. Já jsem jim napsala ,že nesouhlasíme s nabídkou a chci vše zrušit. Já jsem zatím nic neplatila ( po zkušenostech vždy bylo potřeba zaplatit alespoň zálohu, aby byla smlouva rezervovaná). Dnes mi přišlo, že musím zaplatit stornopoplatky ve výši 32.072,- Kč. Nechápu, jaké výdaje má invia, když by zájezd měl být až od 29.12.22023. Já jsem nevědomě klikla na stránky, kde mě ani nenapadlo, že když se nezaplatí záloha, tak je smlouva platná.


Požadované řešení

prosím o pomoc, co s tím můžu udělat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2023 11:54, před rokem

Dle obchodních podmínek společnosti Invia.cz, a.s. platí následující:
"Každý Zákazník může odeslat libovolné množství nezávazných objednávek (rezervací) na nabízené Zájezdy. Invia nemá v okamžiku přijetí objednávky, informace o tom, zda je daný Zájezd volný či nikoli. Tato informace je potvrzena a případně upřesněna až následně pořadatelem Zájezdu, příslušnou CK.

Poté, co Zákazník provede objednávku vybraného Zájezdu a Invia tuto objednávku obdrží, provede Invia rezervaci Zájezdu....Je-li provedená rezervace ze strany Zákazníka akceptována společností Invia anebo pořádající CK, dojde k uzavření smlouvy.

Invia rovněž může informovat Zákazníka o tom, do jaké doby je třeba návrh Smlouvy přijmout; bude-li návrh Smlouvy přijat po tomto termínu, návrh zaniká a k uzavření Smlouvy nedojde, v opačném případě je Smlouva uzavřena s účinností ke dni dle článku 2.6 těchto Podmínek. Není-li doba k přijetí Smlouvy Zákazníkovi oznámena, má se za to, že návrh Smlouvy zaniká po uplynutí nejpozději 3 dnů od jejího doručení."

Z výše uvedeného se domníváme, že v případě nezávazné objednávky, není spotřebitel povinen uzavřít smlouvu s příslušnou cestovní kanceláří. Jestliže spotřebitel návrh smlouvy nepřijal, k uzavření smlouvy nedošlo.

"Nezávazná objednávka" ve spotřebiteli oprávněně vyvolává dojem, že jej nezavazuje. Jestliže by byla dle obchodních podmínek rezervace nezávazná pouze pro společnost Invia.cz, a.s., nikoliv i pro samotného spotřebitele, bylo by takové ujednání obchodních podmínek nepřiměřené.

Navíc, dle novely zákona o ochraně spotřebitele, která je účinná od ledna roku 2023, musí být objednávací tlačítko na stránkách upraveno tak, aby si byl spotřebitel jistý tím, že jeho stisknutím se zavazuje (popř. nezavazuje) k platbě, např. "objednávka zavazující k platbě".

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2023 14:34, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2024 09:49, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.