Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Společnost Správa odběrných míst, s.r.o. za mne podvodem (jejich zástupce na schůzce tvrdil, že jsou servisní organizace mého stávajícího dodavatele EON). Po zjištění skutečnosti jsem zrušila smlouvu o zastupování prostřednictvím datové schránky, protože web i mail této "firmy" už je nedostupný ! Jako dodavatele energií mi "vysoutěžili" dodavatele Yello energy.
Domnívám se, že pokud byla smlouva uzavřena podvodem a zároveň jsem ji vypověděla a odvolala plnou moc, je neplatná i a to i zpětně.
Yello ale trvá na dodržení smlouvy se závazkem do 1.12.2025, pokud od smlouvy odstoupím požadují 30% ze záloh na toto období.
Vzhledem k tomu, že dodržují zastropované ceny jedná se o nemalou částku.
Děkuji za Vaše vyjádření, vycházím i z Vašeho komentáře k podobnému případu.
Jana Fuksová
Zrušení smlouvy u Yello energy
Zrušit smlouvu mezi mnou a Yello energy bez sankcí
|
Tweet |
Podle § 584 odst. 2 platí, že pokud někdo jedná v omylu, který byl vyvolán lstí (předstírání, že se jedná o servisní organizace společnosti E.ON), je právní jednání neplatné, třebaže se omyl týká jen vedlejší okolnosti.
Smlouva o zastupování by tedy byla neplatná, přičemž se jedná o neplatnost relativní. Podle § 586 občanského zákoníku je třeba, aby neplatnost takové smlouvy namítla osoba, na jejíž ochranu je neplatnost právního jednání stanovena (v tomto případě tedy spotřebitel). Vypovězení smlouvy, které bylo spotřebitelkou podle popisu stížnosti zasláno, přitom neznamená uznání této smlouvy.
V takovém případě by pak společnost Správa odběrných míst, s.r.o. při sjednání smlouvy o dodávce energií jednala neoprávněně a takové právní jednání by pak bylo považováno za zdánlivé. Smlouva o dodávce energií by tak žádné právní následky nevyvolávala.
O této skutečnosti je vhodné informovat také dodavatele energií, tedy společnost eYello CZ, k.s.
Pokud bude dodavatel stále trvat na platnosti smlouvy až do roku 2025 a jedinou možností spotřebitelky by bylo zaplacení 30 % ze záloh za stávající období, je mimo jiné možné využít soudní moderaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Dobrý den, děkujeme paní Fuksové i dTestu za dotaz ke konkrétní smlouvě. Zákaznici jsme na základě jejího komentáře kontaktovali a požádali o zaslání potřebných dokumentů. Materiály jsme důkladně prozkoumali, závěr však z důvodu nemožnosti sdílení konkrétních dat v souladu GDPR sdělíme přímo paní Fuksové.
Děkujeme a přejeme hezký den. S pozdravem, tým Yello.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
všechny požadované dokumenty jsme opakovaně zaslali na Yello.
Stále čekáme na vyjádření.....
Děkuji
Dobrý den, děkujeme paní Fuksové i dTestu za vyjádření. Omlouváme se za jakékoliv zpoždění ve vyřízení žádosti zákaznice. Na základě informací poskytnutých naším call centrem došlo ke zkrácení dodávek elektřiny i plynu s účinností od 3. ledna 2024.
Dále potvrzujeme, že stanovisko a veškeré informace o požadavku byly zaslány přímo na e-mail paní Fuksové. Mrzí nás vzniklá situace a v případě dalších otázek prosíme zákaznici o kontaktování přes naše specialisty.
Děkujeme za pochopení. S pozdravem, tým Yello.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dostali jsme vyrozumění od Yello, že stávající smlouvu ukončujeme DOHODOU a sice k 4.1.2024.
Děkujeme dTestu za pomoc při řešení sporu !!!
S ohledem na shora uvedené stížnost uzavíráme s dosažením smírného řešení.
Má-li spotřebitel doplňující dotazy, může se obrátit na naši bezplatnou poradenskou linku na čísle 299 149 009.