Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dluhopisy byly splatné k 1.3.2023 od této doby je vždy po mé urgenci pouze slibováno p. Heroldem, že splátka proběhne následující měsíc.
Dluhopis Citybond 9,9/2023 - 5 ks (nominální hodnota 10 000 Kč) s pořadovými čísly ***
Splacení celkové částky 50 000 Kč zpět na účet
|
Tweet |
Jestliže uplynula splatnost pohledávky, nachází se společnost v prodlení. V takovém případě je vhodné ji vyzvat k plnění. Následně může spotřebitel mimo dlužnou částku požadovat i úroky z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Předžalobní výzva může být zaslána doporučeným dopisem s dodejkou do sídla společnosti, které je dle obchodního rejstříku na adrese Zelená 29/2598, Ostrava 1, 70200.
Vzhledem k výši předmětné částky může spotřebitel zvážit kontaktování advokáta pro pomoc s dalším postupem. Seznam advokátů je dostupný např. zde: www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.