Společnost


Kateřina Veselá

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6911Nevyřízená reklamace vady zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.06.2015, před 10 lety

Josef Kranát

Znění stížnosti

Dne 27.4.2015 jsem zakoupil u výše uvedené společnosti tmavé brýle. Požadoval jsem typ k dennímu používání a více tmavé. (po operaci obou očí) za 1690,- Kč. Brýle byly uvedeny jsko brýle sportovní (cyklistické). Při nákupu jsem nebyl poučen o jejich používání a ani mně nebyl předán písemný návod. Na brýlích se vyvrátila jedna postranice a proto jsem dne 15.5.2015 závadu reklamoval. Prodávající měla dosti hlasitý komentář, že jsem si vše zavinil sám a že brýle nepříjme. Nakonec ale vystavila pokladní blok s tím, že brýle budou odeslány výrobci k posouzení. Dne 1.6.2015 mně prodávající brýle vrátila neopravené s tím, že jsem si vadu zavinil sám. Vyjádření záruční opravny, či výrobce, odmítla předložit. Vrácení zaplacené částky odmítla, rovněž bezplatnou opravu odmítla. Vše se odehrávalo za velmi hlasitého komentáře. Nakonec prodávající na pokladní blok uvedla "obruba je na stranici mechanicky poškozena, stranice v jiném úhlu, svědčí o fyzickém poničení". K tomu jen uvádím, že jsem stár 72 let, již nesportuji, brýle jsem používal pouze venku při chůzi.


Produkt

sluneční brýle POINT 2889


Požadované řešení

oprava vady zboží, nebo vrácení hotovosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2015 11:04, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2015 18:34, před 9 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.