Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.4.2015 jsem zakoupil u výše uvedené společnosti tmavé brýle. Požadoval jsem typ k dennímu používání a více tmavé. (po operaci obou očí) za 1690,- Kč. Brýle byly uvedeny jsko brýle sportovní (cyklistické). Při nákupu jsem nebyl poučen o jejich používání a ani mně nebyl předán písemný návod. Na brýlích se vyvrátila jedna postranice a proto jsem dne 15.5.2015 závadu reklamoval. Prodávající měla dosti hlasitý komentář, že jsem si vše zavinil sám a že brýle nepříjme. Nakonec ale vystavila pokladní blok s tím, že brýle budou odeslány výrobci k posouzení. Dne 1.6.2015 mně prodávající brýle vrátila neopravené s tím, že jsem si vadu zavinil sám. Vyjádření záruční opravny, či výrobce, odmítla předložit. Vrácení zaplacené částky odmítla, rovněž bezplatnou opravu odmítla. Vše se odehrávalo za velmi hlasitého komentáře. Nakonec prodávající na pokladní blok uvedla "obruba je na stranici mechanicky poškozena, stranice v jiném úhlu, svědčí o fyzickém poničení". K tomu jen uvádím, že jsem stár 72 let, již nesportuji, brýle jsem používal pouze venku při chůzi.
sluneční brýle POINT 2889
oprava vady zboží, nebo vrácení hotovosti.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.