Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Vloni jsem zakoupil sekačku, párkrát jsem s ní sekal, zazimoval (vyprázdnil benzín a vyměnil olej) a na jaře nenastartoval zaslal jsem reklamaci do ALZA, reklamaci zamítli, že jsem nechal benzín přes zimu (nerozporoval jsem, nevím jak dokazovat zazimování), sekačka sekala jednou a byla zase v servisu, ALZA opět zamítla, ohnuté táhlo sytiče, přičemž toto nechala bez mého svolení nějak opravit. Požádal jsem o poškozené táhlo bez odpovědi, dotázal se, jak se to stalo a prý sekáním v blízkosti keře nebo živého plotu. Sekačka se prý nesmí přiblížit k živému plotu a dle telefonického vyjádření ALZA mám sekat u keřů křovinořezem. ALZA i nadále tvrdí, že mám být šťastný a radí mi znalce, co má ale znalec zkoumat, když už je poškozené táhlo nevím kde.
WEIBANG 537 SLCV 6in1
s ohledem na skutečnost, že podle ALZA benzínová sekačka nemůže sekat v blízkosti keře, je pro mě sekačka nepoužitelná. Díky neoprávněnému servisnímu zásahu do sekačky, neumožňující odborný posudek. Řešení vidím jediné a to odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Formálně byla druhá reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vše vyjádření.
Celou situaci jsme již panu Čížkovi vysvětlovali. Produkt: "Benzínová sekačka WEIBANG 537 SLCV 6in1" byl z naší strany zaslán do servisního střediska, kde byla nalezená vada, která byla vyhodnocená jako mechanické poškození, nikoliv jako vada výrobní.
Jednalo se o závadu v podobě ohnutého táhla sytiče, kdy byla oprava vyúčtována na 96 Kč. Tuto částku jsme v rámci prozákaznického přístupu za naši společnost uhradili.
Reklamace byla tedy oficiálně zamítnutá, ovšem výše uvedený produkt je opravený a je tedy možné si jej na naší pobočce vyzvednout.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vše vyjádření.
Celou situaci jsme již panu Čížkovi vysvětlovali. Produkt: "Benzínová sekačka WEIBANG 537 SLCV 6in1" byl z naší strany zaslán do servisního střediska, kde byla nalezená vada, která byla vyhodnocená jako mechanické poškození, nikoliv jako vada výrobní.
Jednalo se o závadu v podobě ohnutého táhla sytiče, kdy byla oprava vyúčtována na 96 Kč. Tuto částku jsme v rámci prozákaznického přístupu za naši společnost uhradili.
Reklamace byla tedy oficiálně zamítnutá, ovšem výše uvedený produkt je opravený a je tedy možné si jej na naší pobočce vyzvednout.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Přes výše uvedené trváme na našem původním stanovisku, že byla reklamace fakticky uznána. Názory jiných institucí (ČOI, soud) však nemusí být s našimi shodné, přestože vycházíme i z dřívějších rozhodnutí České obchodní inspekce v podobných případech.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj případu reagovat.
mám tak nějak tušení, že stejně jako z D-testu má i z ČOI e-shop ALZA jenom legraci. Tzn. budu raději šířit informaci, že v ALZA zakoupené sekačky se nemohou používat na běžných zahradách, protože se tam nacházejí keře a živé ploty, toto je jediná věc, kterou mi ALZA vysvětlila. Na přímou otázku "proč mi bez mého svolení tj proti mé vůli svévolně zasáhli do sekačky" ALZA ani náznakem neodpověděla. Tzn. pokud paní Kateřina z ALZA tvrdí, že mi vše vysvětlili, tak jednoznačně lže. Na ČOI se asi, z výše uvedených důvodů, neobrátím.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. K tomuto případu jsme již zákazníkovi předali veškeré informace a prosíme Vás tedy o případné uzavření případu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za součinnost. Na základě výše uvedeného jsme však nuceni uzavřít stížnost bez dosažení dohody stran.