Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, moji prarodiče si od firmy Stander objednali žiletky, které chodily 1x za rok. Fungovalo to tak, že přišel balíček a poté šli na poštu vyplnit složenku, aby jim zaplatili za ten balíček. Asi tři roky to takhle fungovalo bez problémů, avšak firma urguje mého dědu pomocí SMS zpráv a chce, aby zaplatil. Balíček za rok 2023 měl přijít v polovině června, nikdy však nepřišel. Na poště nic není, nepřišla ani upomínka že na poště je nějaká zásilka. Paní na zákaznické lince pro Česko sice byla schopná stornovat budoucí dodávky, avšak se prý musím obrátit na polskou centrálu aby došlo ke zrušení upomínky k platbě. Polská strana tvrdí, že zásilku odeslali a že byla doručena. Když jsem žádal, aby mi bylo sděleno podací číslo zásilky, bylo mi řečeno, že "zásilky nesledují" a nemají možnost mi ho sdělit, že se máme informovat na poště. Což bylo logicky neúspěšné. Je třeba tedy něco platit, za tu nedodanou zásilku? Dle mého názoru ani nikdy nebyla odeslána, jinak by nebyl problém říct, jaké je její podací číslo. Děkuji
Žiletky
Zrušení upomínky k platbě
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na adrese P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00 a upozornit společnost na to, že spotřebiteli nebyla doručena žádná zásilka se zbožím, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, a rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu uvedenou výše. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.