Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý deň,
Keď som si zakladala telefónne číslo, platila som poplatok 500 CZK, pri zrušení som o tento “depozit” prišla zažiadať na pobočku o2 - VIVO Hostivař Praha. Bolo mi sľúbené, že tento poplatok mi bude zaslaný do max. Týždňa. Prešiel už mesiac od zažiadania a poplatok mi stále nebol vrátený.
Požadujem o vrátenie tohto poplatku na môj bankový účet.
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že peníze budou do týdne vráceny, mělo se tak skutečně stát.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
velice nás mrzí projevená nespokojenost.
Při zadání požadavku na vrácení depozitu standardně platí, že pro vrácení musí být splněny určité podmínky, např. již ukončený smluvní vztah, uhrazená veškerá vyúčtování atd. Abychom mohli celou situaci, včetně sdělení zaměstnance pobočky, prověřit, požádáme Vás o doplnění čísla jedné ze zrušených služeb či čísla zákaznického účtu a data narození majitele na e-mailovou adresu info@o2guru.cz. V e-mailu se také odkažte na tuto stížnost. Následně to prověříme a odepíšeme Vám přímo na e-mail.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.