Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobry den, pred mesicem jsem koupila dceri novy telefon u teto spolecnosti. Volala jsem si, abych se ujistila, ze se jedna opravdu o novy telefon. Cena byla nizsi nez u jinych prodejcu, ale nikoliv vyrazne. Obdrzela jsem iphone 11, vypadal nove, tak jsem nepatrala po skutecnosti - zas tak se v tom nevyznam. Nicmene po mesici prestal fungovat displej - chtela jsem ho odnest do servisu, nicmene jsem u sebe nemela fakturu, tak jsem volala do obchodu, kde mi pani ochotne sdelila, ze nemam cislo telefonu ani fakturu, tak bude lepsi, kdyz ho poslu na opravu k nim. Moc se mi to nezdalo a tak jsem zacala patrat a zjistila jsem, ze telfon je zakoupen v 11/2021 a a platnost kryti vyprsela. Co muzu delat? Chtela jsem novy telefon, dostala jiz pouzity a navic po mesici nefunguje displej. Jake mam moznosti? Dekuji Ksicova
Iphone 11
Idealne dostat opravdu novy telefon, nikoliv skoro dva roky stary.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (nový telefon), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět na Českou obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nikoho s tímto jménem v objednávkách neevidujeme. Všem, kdo by měli potřebu reklamovat nebo měli jakýkoli problém, stačí napsat na daný e-mail, který pro ten účel uvádíme přímo na fakturu nebo případně zavolat na infolinku. Na e-maily odpovídáme během pár hodin, téměř vždy to stihneme do 1 pracovního dne.
INFORMACE PRO PŘÍPADNÉ SKUTEČNÉ REKLAMUJÍCÍ: Na tomto portálu nám bohužel ve velkém množství případů píšou lidé, které dle jména v objednávkách nelze vůbec najít a následně se po naší reakci na "stížnost" ani neozvou. Příspěvky přitom na první pohled působí velmi věrohodně a tváří se, že popisují reálné problémy. V některých jsou dokonce uvedeny jako místo nákupu webové stránky, na kterých naše firma ani nikdy neinzerovala. Nevíme, kdo takové zprávy píše, ale všem, kdo potřebují řešit skutečný problém, jsme samozřejmě k dispozici. Pokud tedy od nás máte zboží, není problém napsat na e-mail uvedený na faktuře nebo v potvrzení objednávky a spojit se s námi, což je nejrychlejší cesta. Reklamační postup, případně postup pro odstoupení od smlouvy, je u nás naprosto standardní a odpovídáme běžně v pracovní době během několika hodin, nejpozději do druhého dne. Naopak odpovědi na tomto portálu nám většinou zaberou delší dobu, protože jsou zde zveřejňovány s několikadenním zpožděním až po odpovědi administrátorem dtestu.
Děkujeme
Dobry den, asi nechapu Vase vyjadreni. Faktura je na moje jmeno. Posilam zaevidovani reklamace, jako prilohu. Mam samozrejme i fakturu. Vsimla jsem si, ze u vice stiznosti je vase vyjadreni, ze to nejsou realni zakaznici - no ja realny zakaznik bohuzel jsem a tusim, ze i ostatni zakaznici realni budou… Psala jsem Vam i email a zbozi je odeslano na reklamaci.
Na fakture system centre, v emailu system smart, odeslani reklamace na smartonix a jinak alphaelectronics? uz to je dost zavadejici, skoda, ze jsem nebyla pozornejsi pred nakupem…
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla o vývoji případu informovat, příp. stížnost uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.