Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Měli jsme zakoupeny let Viden-Tenerife a zpet, k letence ještě pronajem vozu na 14 dnů pobytu….Přišli jsme ke gate, před námi byli lidi vpuštěni do letadla a nám bylo řečeno ze je uzavřeny gate, plne letadlo. Ihned jsme začali řešit ale nebylo možné se nikam dovolat (bylo sedum hodin ráno a nikde ještě nepracovali) a on-line chat nenabizel požadavek, který jsme potřebovali řešit a stále vyhazoval nas problém. Nyní jsme ve fázi, kdy máme přidělené reklamacni číslo, ale to je vše…. Nikdo s námi již více nekomunikuje. Ob den tam píšeme urgence ale stále čekáme na odpověď.
Požadujeme vrátit peníze za letenky, pronájem vozidla. Kompenzaci za propadnutí ubytování, marnou cestu na letiště a zpet z letiště a to se nebavím o psychické ujme nasich dvou malých děti, které měly uplny šok …
|
Tweet |
Nároky cestujících se v tomto případě řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.
Podle čl. 4 odst. 3 tohoto nařízení platí, že v případě, kdy je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s článkem 7 a poskytne jim pomoc v souladu s články 8 a 9.
Podle čl. 7 pak platí, že spotřebitel má právo na náhradu škody a to ve výši 400 EUR u všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů. Náhrada škody se vyplatí hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami.
Lhůta k poskytnutí náhrady škody nikde v zákoně uvedena není, mělo by se tedy jednat o lhůtu přiměřenou. Podle našeho názoru zde však už tato lhůta uplynula.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.