Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
V pátek 04.08.2023 ve 12:59:26 jsem koupil chleba v prodejně Lidl na Mělníku. Na regálu na cenovce byl údaj, že se jedná o chléb Šumava o hmotnosti 1200 g. Chléb se mi zdál malý a tak jsem ho zvážil na váze u ovoce a zeleniny. Vážil jen 1150 g. U pokladny jsem požadoval slevu, jelikož cena 44,90 Kč je za 1200 g. Pokladník mne odbyl, že chleba neprodávají na hmotnost, ale na kusy. Domnívám se, že hmotnost musí odpovídat údajům na cenovce i na účtence. Byl jsem okraden.
Vrátit mi rozdíl mezi zaplacenou částkou a cenou za 1150 g.
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
Prodávající je rovněž povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti dle § 3 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě pochybení se jedná přestupek dle § 24 zákona o ochraně spotřebitele, za který může Česká obchodní inspekce udělit prodejci sankci. Podnět k prošetření lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Deliši. V tomto případě Vám doporučíme, abyste se obrátil na naši zákaznickou linku. My zde na dTestu nemáme možnost informace ověřit. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl v.o.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den.
Včera jsem opět koupil chleba v Lidlu a opět nevážil 1200 g, ale jen 1195 g. Zřejmě by už měla provést kontrolu ČOI.
S pozdravem
Jiří Deliš
Dobrý den, pane Deliši. V tomto případě Vám doporučíme, abyste opět kontaktoval naši zákaznickou linku. My zde na dTestu nemáme možnost informace ověřit. Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den. S pozdravem v.o.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.