Společnost


VSP DATA a.s.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#69174Poskytnutí nepravdivého posudku stavu zařízení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2023, před rokem

Alissa Kazazayeva

Znění stížnosti

Dobrý den,

telefon po 15 minutách držení v ruce při počasí cca 28 stupňů přestal reagovat na dotyk v horní části displeje. Barvy displeje byly stejné. Celou dobu užívání telefonu nebyl žádný problém, kromě vypuklé fólii na displeje po roce užívání telefonu, loňský rok byla vyměněna v rámci záruky. Jedná se o model Samsung Galaxy Flip 3. Po vyplnění formuláře a zaslání zařízení do servisu jsem dostala vyjádření servisního technika, že se jedná o mechanické poškození zařízení a oprava by v tuto chvíli nebyla možná v rámci záruky. Cenovou nabídku cca 10000 Kč jsem odmítla, telefon mi byl vrácen ze servisu kurýrskou službou. Po rozbalení jsem viděla následující:
před zapnutím telefonu byla vidět vypuklá fólie, po zapnutí telefonu - na displeji skoro není nic vidět, má bledě zelenou barvu v dolní části, bílou v horní části, telefon je nepoužitelný.
Po následném kontaktování servisu a zaslání fotografii telefonu mi bylo zopakováno, že se jedná o mechanické poškození a jejich tvrzení, že moje fotodokumentaci odpovídá jejich fotodokumentaci a stav telefonu se může zhoršit. Po měsíci nefunkčnosti dotyku v horní části obrazovky kvalita displeje se u mě doma nezhoršila. Na fotodokumentaci ze servisu je vidět, že u nich telefon ukazoval správné barvy, nicméně po návratu na displeji již není nic vidět. V původním popisu závady jsem uvedla i to, že telefon ani nespadnul. Servis opakovaně tvrdí, že se jedna o mechanické poškození, kdybych lhala a psala nepravdivou událost. Na moji žádost o otevřenou odpověď, jaké mechanické poškození myslí, když telefon opravdu nespadnul. Držela jsem telefon v ruce v létě venku. Pokud se jedná o přehřátí softwaru, které způsobilo selhání displeje, ale tvrdit servisem, že se jedna o mechanické poškození, které nebylo, ukazuje mi, že spotřebitel pravdu nemá a v této situaci ze mě udělali člověka, který lže, co není pravda. Telefon jsem měla ráda a před odesláním do servisu byl použitelný. Telefon jsem kupovala ještě v předprodeji za hotovost a nepočítala jsem s tím, že tak drahé zařízení si budu muset měnit za necelé 2 roky kvůli nefunkčnosti displeje bez mechanického poškození ze strany spotřebitele. Napadá mě myšlenka, že při doručení zpět se stav telefonu zhoršil z důvodu přepravy, i v tom případě, servis za to nenese zodpovědnost. A kdo? V této situaci, servis mě de facto obviňuje v tom, že moje informace není pravdivá a telefon byl poškozen spotřebitelem a telefon mi byl vrácen ve stavu, za který nezodpovídá. A poslední bod, na můj dotaz, proč nebyla vyměněna ani fólie, která u mě vypukla ale nebyla, ale bylo mi již v takovém stavu vráceno. Bylo mi odpovězeno, že v tuto chvíli výměna fólii, zhoršení které proběhlo v servisu či při doručení, není možná. Prosím o pravdivý posudek. Jsem velmi zklamaná v té značce jako celkově, pokud displej je slabý a servis, tvrdí, že poskytuji nepravdivou informaci o používání telefonu a mechanické poškození způsobila já. Tak to nebylo!!!


Požadované řešení

Prosím o pravdivý posudek ne tvrzení, aby oprava nebyla provedena v rámci záruky. Prosím o pravdu a uznání zřejmě jiného pravdivého problému jako například přehřátí softwaru při vysokých teplotách v ruce a o opravu zařízení v rámci záruky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2023 14:52, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.8.2023 15:13, před rokem

Zdravim,
znacne mechanicke poskozeni pristroje souvisejici s reklamovanou zavadou opravdu bohuzel vylucuje zarucni formu opravy. Viz prilozena fotodokumentace.
S pozdravem Jindrich Zitek, reditel VSP DATA a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 15:18, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2023 20:03, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.