Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Věc Reklamace ***
Prodejce odmítá reklamaci na elektrickou koloběžku která byla v provozu pouhý měsíc. Má najeto jen několik kilometrů. Nikdy nebyla bourána. Zvenku nenese žádné znaky opotřebování. Firma odmítá reklamaci z údajného zmoknutí. I to je však omyl jelikož jsem letitý uživatel, který by v dešti nikam nejel. Nebyla jinak parkována než v klimaticky suchém prostředí. Proto se mi jeví odmítnutí reklamace jako neadekvátní. Požadoval jsem patřičné atesty, které by k dopravnímu prostředku měly existovat ty mi prodejce nedoručil. Dle mého je koloběžka nejspíš konstrukčně vadná a náchylná k poruše. Zvláště proto že jako dopravní prostředek poháněný elektrickým proudem z české normy musí splňovat izolační a bezpečnostní prvky v konstrukci živých částí.
s pozdravem
Ing. Václav Prajs
ČSU, Odborný rada, ***
LAMAX E-Scooter S7500 Plus - elektro koloběžka, prodejce CZC.cz s.r.o
Postavit se u reklamací povinnosti čelem. Co je však více důležité je prověřit konstrukční vlastnosti prodávaného zboží LAMAX E-Scooter S7500 Plus zda nejde o nekvalitní zboží nevhodné k prodeji.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v určité době po převzetí (při nákupu před 6. 1. 2023 v prvních šesti měsících; při nákupu později 1 rok), má se za to, že věc byla vadná již při převzetí [viz § 2161 odst. 2 (resp. odst. 5) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.