Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě ww.bydlenisnu.cz jsem objednala zboží VELUX v hodnotě 4282,41 Kč. Dne 20.4 přišel e-mail s platebními údaji - ihned jsem požadovanou částku uhradila převodem. Prodejní objednávka 50196
11.5 po SMS dotazu (telefon obchodník nezvedá)na termín dodání mi pan Andresík odpověděl, že zjistí a ozve se což však neudělal, musela jsem znovu sama několikrát urgovat a dozvěděla se informaci že 18.5 bude zboží skladem a odesláno...bohužel nestalo se tak.
21.5 zvedl telefon a slíbil, že vše prověří a zavolá nazpět, ale už se neozval(pouze sms odpověď, že je zaneprázdněn)
29.5 písemně zrušena objednávka, do dnešního dne platba nevrácena.
VELUX Zcela zatemňující vnitřní roleta ovládaná manuálně DKL (kolekce Standard), 78x140 cm, kód okna M08 1,00 mj -1540,66 21 -1540,66 -1864,20 VELUX Zcela zatemňující vnitřní roleta ovládaná manuálně DKL (kolekce Standard), 94x140 cm, kód okna P08
vrátit peníze
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitelka kupní cenu již uhradila, prodávající má nyní povinnost dodat zboží ve sjednané době. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Osoba, která je v prodlení, dále odpovídá za škodu tímto jednáním způsobenou.
To znamená, že spotřebitelka má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitelka od smlouvy odstoupila (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitelka od smlouvy odstoupit. Pro formulaci dopisu o stanovení dodatečné lhůty po nesplnění termínu může spotřebitelka využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
www.dtest.cz/clanek-3505/stanoveni-dodatecne-lhuty-po-nesplneni-terminu
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné a prokazatelné formě (nejlépe doručeně s dodejkou) pro případ soudního sporu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Pro formulaci předžalobní výzvy může spotřebitelka využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
/www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin, případně přestupek. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.