Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 12.7.2023 jsem u společnosti AAA Auto Ústí nad Labem zakoupil vůz. Při sjednávání smlouvy o úvěru nám bylo sděleno, že podmínkou pro získání úvěru je nákup GPS lokátoru v hodnotě 31.000,- Kč. 14.7.2023 jsem úvěr u leasingové společnosti doplatil a při dotazu na podmínku, kterou mi sdělila pracovnice AAA Auto, ji leasingová společnost negovala. Dne 15.7.2023 jsem se dostavil na prodejnu v Ústí nad Labem, kde jsem požadoval odstoupení od této části smlovy, zaměstnanec společnosti ( Manager prodeje ) mě i mé manželce do očí tvdil, protože máme GPS lokátor získali jsme úvěr a máme lepší podmínky úvěru, při sdělení, že jsem komunikoval s leasingovou společností, nakonec žádost na odstoupení od smlouvy sepsal, protože mi nedali kopii sepsané žádosti, pro jistotu jsem ji vytvořil e-mailem a zaslal na oficiální e-mailovou adresu, kde jsem sdělil že GPS lokátor nebyl převzat.
Navrácení peněz
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu (v tomto případě zakoupení GPS lokátoru) je potřeba ke koupi vozidla či k poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám tedy jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení spotřebitele v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Fauste,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že kolegové z pobočky s Vámi záležitost řešili. Věřím, že vše bylo vyjasněno.
Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
nevím co Vám řekli Vaši kolegové, ale od 20.8.2023 nekomunikují. Telefonoval jsem jak vypadá stížnost - chtěli se osobně sejít což jsem zamítl ze zdravotních důvodů, poslal jsem i doporučený dopis - 2x, bez zpětné reakce, Vaši kolegové z pobočky zřejmě hrají mrtvé brouky, pokud se jejich chování nezmění budu muset záležitost zřejmě předat médiím a právnímu zástupci. Musím říci že jednání Vašich kolegů mě zaráží a znechucuje.
Faust
Děkujeme stranám za reakce.
S ohledem na výše uvedenou reakci spotřebitele stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla svůj postup prověřit a spotřebitele informovat o dalším řešení stížnosti.
Vážený pane Fauste,
jak jsem byla informována, kolegové z oddělení péče o zákazníky Vás kontaktovali s tím, abyste se dostavil na pobočku záležitost dořešit. Zmiňujete nekomunikaci - ale kolegové se Vás snažili mnohokrát kontaktovat telefonicky i pomocí SMS, bohužel bez Vaší reakce. Pokud chcete dořešit vrácení lokátoru, je skutečně potřeba dostavit se na pobočku.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.