Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V červnu 2023 jsem byl na pobočce T-Mobile ve Vaňkovce v Brně reklamovat vadný modem k bezdrátovému internetu č.: ***. Po vyzkoušení a zjištění pána na pobočce, že modem je skutečně vadný, mi jej celkem ochotně vyměnil. Internet od té doby funguje bez problémů. Bohužel ve vyúčtování v červenci mi přišla částka o 400,-Kč vyšší. Platím inkasním příkazem, jehož limit v tomto případě byl nižší, než požadovaná částka. Proto jsem tuto fakturu zaplatil bankovním převodem. Domníval jsem se, protože jsem byl v červnu v Chorvatsku, že mi faktura za telefon narostla, telefonováním ze zahraničí. Ale nebyla to pravda. Před pár dny mi přišla faktura za červenec a opět byla o 400,-Kč vyšší, než byly ty dřívější. Proto jsem navštívil stránky "Můj T-Mobile" a zjistil jsem, že ve faktuře za červen a červenec mám u bezdrátového internetu, který jsem dříve platil 499,-Kč a jmenoval se "bez drátu Premium", nyní mám položku 917,99Kč a jmenuje se Internet neomezeně XL. Zavolal jsem na asistenci, tam mi internet snížili, i když ne na původní částku. Bylo mi řečeno, abych i fakturu za červenec zaplatil a faktury za oba měsíce reklamoval. A protože mi byla platba za internet zvýšena bez mého vědomí, žádám o navrácení 800,-Kč za dva minulé měsíce. Doufám ve spravedlivé vyřešení této mojí stížnosti. S pozdravem, M. Prudík.
Bezdrátový internet č.: 731498166. Původně: za 499,- měsíčně. Poslední dva měsíce za 918,- měsíčněJelikož
Jelikož jsem přijal řešení od tel. asistentky, kdy mi byl nabídnut tarif bezdrátového internetu: "Internet neomezeně XL" za 522,-Kč, požaduji pouze navrácení částky 800,-Kč, o kterou byla navýšena moje faktura za uplynulé dva měsíce. Jako důvod uvádím to, že tarif bezdrátového internetu mi byl změněn bez mého souhlasu a vědomí.
|
Tweet |
Pokud společnost mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.
Pokud by společnost neinformovala účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Jestliže nedošlo k řádnému informování ze strany společnosti o změně smlouvy, doporučujeme spotřebiteli vyúčtování reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.