Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
10.5.2023 jsem zakoupil na prodejně v Mukařově míchačku Hecht 2117, při montáži se na výrobku objevili současně 4 vady: (1)křivý horní buben, který nedoléhal na spodní buben, (2) zlomený upevňovací šroub (měkká ocel, stržené závity po prvním našroubování), (3) prasklé ozubené kolo bubnu, (4) netěsnost míchačky - 8l vody vyteklo během 30s.
28.6.2023 jsem tak opětovně rozebranou míchačku vrátil na reklamaci s tím, že chci vrátit peníze a odstoupit od kupní smlouvy. Důvodem odstoupení byla nedůvěra v kvalitu výrobku vlivem výskytu toliko vad na výrobku během montáže. Míchačka byla opravena 24.7.2023 (vyměněn hodní díl bubnu (vada č. 1), vyměněno ozubené kolo (vada č. 3), doplněn spojovací šroub (vada č. 2). Průtok vody bubnem není dle reklamačního protokolu vadou výrobku, úniky vody jsou v pořádku, protože míchačka slouží k míchaní betonu a ne k míchání vody (přímo napsáno v protokolu). S tímto vyjádřením jsem nesouhlasil, protože jsem míchačku kupoval na míchání pytlovaných směsí, které vyžadují přesné množství vody (anhydritové podlahy). I přes spornou vadu č. 4 výrobek vykazoval 3 vady současně a tyto vady byly firmou Hecht akceptovány a odstraněny.
Následně je mi firmou Hecht opakovaně odpíraná možnost odstoupení od smlouvy dle zákona č. 89/2012 Sb. a zákona č. 634/1992 Sb. (tři a více vad současně na jednom výrobku) s tím, že jsou všechny vady odstraněny a opravený výrobek je možné si vyzvednout.
Výrobek si vyzvednout nechci, protože tím bych akceptoval jejich opravu a nemohl se domáhat odstoupení od kupní smlouvy. Jsme tak na mrtvém bodě.
K reklamaci jsem dodal fotky vad, snažil se navrhnout i možnost výběru jiných produktů v ceně míchačky (s jinými produkty jsem spokojen), což bylo firmou Hecht odmítnuto. Komunikace probíhá pouze emailem, kdy mi opakovaně píše Lenka, Adéla, Petr se stále stejným kontaktem.
Hecht 2117, Stavební míchačka
Z výše uvedených důvodů trvám na odstoupení od kupní smlouvy, protože si myslím, že mám k této variantě ze zákona právo a považuji chováni reklamačního oddělení firmy Hecht za odepírání mých práv a naopak neplnění jejich povinností jakožto obchodníka.
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
V tomto případě se domníváme, že všechny vady, které uvedl spotřebitel v popisu stížnosti, brání řádnému užívání věci. Spotřebitel tedy má právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Šufajzle, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT2117, stavební míchačka. Po obdržení této Vaší stížnosti jsme přezkoumali podrobnosti servisní zakázky z Vámi uvedeného termínu. Tato jediná reklamační servisní zakázka vedená na Vaši stavební míchačku byla řádně vyřízená se závěrem záruka byla uznána. Uvedené závady byly odstraněny výměnou dvou náhradních dílů tak, jak je mimo jiné uvedeno v závěrečném protokolu Vaší servisní zakázky. Je nám líto vzniklé situace, ale musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy tohoto výrobku a vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Dobrý den,
vady byly od začátku reklamovány 4. To bylo doloženo písemně i fotodokumentací. Na to jste reagovali tak, že protékání míchačky není vadou (asi stejně jako protékání kbelíku, vany, netěsnost čerpadla aj), ostatní vady jste prý odstranili.
Váš protokol jsem jednak nepodepsal (odmítl jsem opravenou míchačku převzít), takže jsem jej neakceptoval, jednak jsem neměl možnost zápis tohoto protokolu nijak ovlivnit a hlavně jsem na kopii protokolu, kterou jsem si u Vás vyzvednul ten stejný den emailem reagoval - kde jsem nesouhlasil s jejím zněním.
V komunikaci s ČOI jsem byl zároveň upozorněn, že v žádném případě nesmím reklamovaný výrobek převzít, protože tím jednak akceptuji Vaše řešení této záležitosti a jednak se tím připravím o možnost řešení jinou formou (ADR).
Váš protokol jednak nepovažuje protékání bubnu za vadu, jednak se tam píše o těsnění, o kterém jsem nic v reklamaci nepsal (to bylo v pořádku, jen otvory neseděly přesně na otvory šroubů - opět ukázka kvality výrobku). Na šrouby jsem naopak v emailové komunikaci od počátku upozorňoval ( měkká ocel, nešlo použít klasické klíče, pouze klíč posuvný, závity všech šroubů byly na koncích po prvním uchycení poničené). To že to Váš kolega do protokolu nezapsal, je spíše jeho nedbalost a není mou vinou a ani to nemohu ovlivnit. Stejně jako neovlivním Vaše tvrzení, že čtyři jsou dva.
Pokud jste ulomený šroub vyměnili (a bez něj je oprava neplatná), měla by být jeho výměna zapsána do protokolu. Pokud ne, měl bych v reklamovaném zboží najít 5 šroubů s poničenými konci závitů a jeden zlomený šroub. Z výše zmíněného jasně vyplývá, že to vada byla a je.
Komunikace ukazuje to, co celá dosavadní komunikace s Vašimi zaměstnanci, faktické informace si subjektivně přetváříte ve svůj prospěch a musím bohužel konstatovat, že v tomto případě není asi jiným řešením než ADR.
Mimochodem, informace o tom, že akceptujete pouze dvě vady je ve Vašem vyjádření poprvé, ačkoli jsem počet vad vedl v komunikaci od začátku (opět jen manipulace - dvě vady v pořádku, tři vady právo na odstoupení od smlouvy).
S pozdravem
Miroslav Šufajzl
Děkujeme stranám za reakce.
Dle fotografie zaslané spotřebitelem se nejspíše nejedná o zanedbatelný únik vody. Domníváme se, že i průtok vody je v tomto případě vadou, jelikož k namíchání betonu či malty, k čemuž má být tato míchačka určená, je potřeba přilít do míchačky vodu. Zda se ovšem jedná o vadu, by mohl posoudit znalec, na kterého je možné se obrátit pro vypracování znaleckého posudku. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže však došlo k výměně či opravě součásti míchačky, byla tak reklamace (vada) fakticky uznána. Spotřebitel tak může trvat na odstoupení od smlouvy, jelikož i přes spornou vadu (únik vody) se dle našeho názoru jedná o výskyt tří vad současně, které brání řádnému užívání věci a byly (přinejmenším fakticky) uznány.
S doporučením ČOI ohledně nepřevzetí zboží z reklamace nesouhlasíme, neboť společnost by v případě nevyzvednutí zboží z reklamace mohla po spotřebiteli požadovat úložné, a to za podmínky, že o možném vyzvednutí tohoto zboží společnost spotřebitele informovala. Považujeme však za vhodné se nyní obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, což je možné i po převzetí zboží z reklamace.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k vývoji případu vyjádřit.
Vážený pane Šufajzle, z důvodu vyloučení možného nedorozumění si dovolujeme doplnit následující informace. Do naší společnosti byla na reklamaci dodaná stavební míchačka po Vámi provedené montáži. Při příjmu Vaší stavební míchačky do reklamace byly zaznamenány Vámi uvedené závady této stavební míchačky. Tyto závady jsou uvedené na Vašem reklamačním listě v odstavci s názvem „Závada uvedená zákazníkem“. K těmto závadám se poté vyjádřil servisní technik tak, jak je uvedeno v závěrečném protokolu Vaší servisní zakázky. Je nám líto vzniklé situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Dobrý večer,
opět neříkáte úplnou pravdu, protože jsem ještě před vyplněním reklamačního protokolu Vašim zaměstnancem kontaktoval Vaši firmu na email prijemoprav@hecht.cz a hecht@hecht.cz a celou záležitost řešil přes emailovou komunikaci (20.6.2023). V této komunikaci jsem byl odkázán na prodejnu, kde Váš zaměstnanec sepsal závadu do protokolu. Již v prvním emailu jsem vyjmenoval všechny vady, doplnil fotodokumentaci a zpochybnil také kvalitu výrobku. Již v tomto emailu jsem prvotně žádal vrácení peněz (a tedy odstoupení od kupní smlouvy). Váš reklamační protokol byl výrazně stručnější než můj předchozí email, podstatu reklamace ale splňoval, opět vč. požadavku na odstoupení od smlouvy. V té chvíli jsem ještě netušil, že budu muset dokazovat počet vad, protože mi vady přišly prokazatelné a nefunkčnost míchačky poměrně jasně definovaná.
Mimochodem email prijemoprav@hecht.cz je regulérním kontaktem pro řešení reklamací a tedy nevidím problém, že reklamační protokol je stručnější než můj email ohledně reklamace, zejména, pokud časově email předcházel termínu dopravení porouchaného výrobku na prodejnu (email 20.6.2023, reklamace na prodejně 28.6.2023).
V každém případě jsem včera celou záležitost podstoupil ADR a bude tak záležitost řešena jinde a dle platné legislativy (bez Vašich subjektivních úprav a interpretací "dle zákona").
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl o vývoji případu informovat.
Dobrý večer,
20.10.2023 došlo k vyjádření ze strany ČOI a to následujícím způsobem:
- firma Hecht nadále trvá na tom, že vady odstranila a nevznikl tak nárok na odstoupení od kupní smlouvy
- ČOI nadále uvedla, že jsem sice v právu, ale nárok na 3 a více vad současně je v zákoně spíše pozůstatek před rokem 1989 a každý soudce k tomuto bodu může přistupovat odlišně. Výsledek případného soudního sporu je tak nejistý, ačkoli jsem splnil všechny body, které jasně ukazují na to, že ze strany Hecht došlo k pochybení.
Momentálně zvažuji dvě možnosti:
- výrobek převzít a co nejdříve se ho zbavit a tím se rozloučit s posledním nákupem u firmy Hecht (zde již skutečně nakupovat nebudu; a to ani náhradní díly, které jsou koupitelné za lepší peníze ve stejné kvalitě jinde)
- předat spor na DAS a nechat na nich, zda se soudit a případné náklady následně řešit přes tuto společnost.
Děkujeme spotřebiteli za informaci o vývoji případu.
Vzhledem k tomu, že jsou naše stanoviska (stejně jako stanoviska ČOI v případě mimosoudního řešení sporu) nezávazná, nelze výsledek soudního rozhodnutí předvídat. S hodnocením zákonného ustanovení jako "pozůstatku před rokem 1989" se však nemůžeme ztotožnit. Soud má povinnost rozhodovat podle práva a nelze rozhodnout proti zákonnému ustanovení na základě takového hodnocení.
Samotná interpretace zákonných ustanovení však může být od různých orgánů a soudců odlišná, neboť každý případ má svá specifika a zákonná ustanovení nemohou výslovně pokrýt všechny případy.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat, jakou možnost si zvolil a případně stížnost uzavřít.
Dobrý večer,
nakonec jsem si výrobek 23.11.2023 vyzvedl na prodejně v Mukařově a následně předal novému majiteli, a to vč. všech dokladů, tedy i zápisu o reklamaci zboží.
V každém případě bych se rád podělil o zkušenost z tohoto předání:
- po vyzvednutí mi byla krabice dovezena na rampu před obchod s tím, že míchačka je opravena a mohu si jí převzít a podepsal papíry.
- na to jsem reagoval, že si chci všechny díly překontrolovat na prodejně, což vyvolalo jistý odpor a údiv, proč něco takového vlastně vyžaduji.
- po překontrolování byl horní buben opět křivý (položen na rovnou podlahu) a v pytlíku se šrouby byl stále ten ulomený šroub a chyběl tak nový šroub. Nechal jsem si zavolat tedy vedoucího techniků a ten argumentoval tím, že horní díl bubnu sám vyměňoval a že jsou takto křivé všechny bubny. Apeloval jsem na to, že to tedy popírá samotnou podstatu reklamace, protože pokud reklamuji pokřivený horní buben a dostanu nový neporušený buben ve stejném stavu, je asi reklamace nevyřízená. Na šrouby mi technik nejdříve tvrdil, že šrouby určitě sám doplnil, následně byl překvapen, že je chci doplnit a ještě lépe vyměnit všech 6 šroubů, protože konce šroubů byly porušené a strhané. Odešel a po cca 10 minutách donesl dva šrouby s tím, že víc jich nenašel.
- následně jsem tedy kývl, že reklamační protokol převezmu, ale chci, aby byly do něj dopsány informace, že horní buben stále vykazuje stejnou vadu, tj. je křivý a že mi byla zakázka připravena s chybějícími šrouby, doplněna o správný počet šroubů až po mé kontrole a žádosti tuto vadu napravit
- technik následně argumentoval, že jsem jediný, kdo s tímto produktem dělá problémy, že si každý tu míchačku prostě při montáži upraví (zasilikonuje těsnění, vymění šrouby, narovná ohnutý buben). Na to jsem apeloval víceméně odevzdaně už jen tím, že si nekupuji výrobek s tím, že si ho budu nějak opravovat nebo napravovat vadu, kterou výrobek vykazuje z výroby)
- dopsat do protokolu moje připomínky nešly, takže jsem je tam chtěl dopsat aspoň rukou, což se stalo
- na závěr jsem se zeptat o jakou dobu se prodlužuje záruka, a že předpokládám, že od doby, kdy jsem výrobek do prodejny k reklamaci donesl až do dne, kdy jsem si pro ní přišel. Na to byla paní drzá, že to tak není, že reklamace, se počítá do doby, kdy Hecht pošle sms, že si můžu výrobek vyzvednout. V tomto budě jsem přesvědčen, že nemají pravdu, a že by se záruka měla prodloužit o ty další 4 měsíce, kdy jsem míchačku měl na prodejně a nemohl jí tak využívat.
Suma sumárum, doufám, že to byla poslední komunikace, kterou jsem s touto firmou musel vést, kupujícímu přeji dobrý užitek a od Hechtu už rozhodně nechci ani servis stávajících výrobků, které bohužel za ty roky doma mám.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.