Společnost


Courlux International SA

Počet nahlášených stížností:37
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#69232Dodání neobjednaného zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2023, před rokem

Jirka Magrla

Znění stížnosti

Dobrý den, obdržel jsem balíček od uvedené společnosti, aniž bych si zboží objednal. Před nedávnem mi ze společnosti volali a ptali se mě, zda mám o jejich výrobky zájem a já jsem uvedl, že zájem nemám. Pravdou je, že v minulosti jsem jejich nabídku využil, ale nyní již zájem nemám. Přesto mi do schránky přišel balíček a jejich produktem, jelikož jsem balíček doposud nerozbalil, nelze přesně určit, co zásilka obsahuje. Na webu www.courlux.com je uvedeno jak odstoupit od smlouvy, ale jelikož jsem žádnou smlouvu neuzavřel, nevím jakou cestou balíček vrátit a zda vůbec jej musím vracet, když jsem so ho neobjednal a hlavně požaduji, aby mě společnost nadále nekontaktovala. Prosím o radu, jak postupovat, jak zásilku vrátit a jak dát společnosti Courlux International SA jednoznačně najevo, že si již nepřeji, aby mne nadále jakýmkoliv způsobem kontaktovala. děkuji


Produkt

jde o zásilku formátu cca A5


Požadované řešení

Vrácení zásilky a ukončení kontaktování s nabídkami společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2023 16:25, před rokem

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.

I přesto spotřebiteli doporučujeme možný závazek preventivně vypovědět společně s žádostí o vymazání osobních údajů z databáze podnikatele, a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že závazek opravdu vypověděl.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Kontakty na společnost Courlux International SA:
- sídlo: Route de la Broye 117, CH – 1623 Semsales, Switzerland,
- adresa pro doručování v ČR: P.O. Box č. 54, 225 54 Praha 025,
- tel.: 283 08 08 12,
- e-mail: cz@courlux.com.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Webové stránky švýcarského dozorového orgánu, kterým je Bureau fédéral de la consommation, jsou dostupné na tomto odkazu: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079. Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2023 14:09, před rokem

Dobrý den,

Reagujeme tímto na stížnost pana Jiřího Magrly, který obdržel zásilku se zbožím značky Natuvitec od firmy Courlux International SA. Pan Jiří Magrla byl dlouholetým a věrným zákazníkem firmy Courlux. Odebíral pravidelně od roku 2010 do roku 2021 pánský holicí systém FlexiFront Triflex – náhradní holicí hlavice. Dále také v minulosti odebíral pánské spodní prádlo značky Front Underwear.
V květnu 2023 byl pan Magrla jako věrný zákazník firmy Courlux, osloven s nabídkou zaslání doplňku stravy, kapslí Omega-3 značky Natuvitec. Pan Magrla se zasláním úvodní zásilky 60ti kapslí zdarma, pouze za poštovné a balné ve výši 99,- Kč, souhlasil. Byl informován o dalších zásilkách kapslí Omega-3, o frekvenci zasílání, a také možnosti a způsobech, jak toto zasílání zcela ukončit. Na základě této objednávky byly panu Magrlovi zaslány kapsle Omega-3, značky Natuvitec, spolu s fakturou na úhradu poštovného a balného 99,- Kč. Toto poštovné pan Magrla řádně uhradil na účet firmy Courlux dne 25. 6. 2023. Dále bylo v souladu s objednávkou, na jeho adresu odesláno doplňující balení 120 kapslí Omega-3 značky Natuvitec, a to v červenci 2023. Kontakty na zákaznický servis v ČR, včetně adresy pro případné vrácení zásilky, byly uvedeny na faktuře, která byla součástí zásilky. Dále byla adresa pro vrácení zásilky uvedena také přímo na krabici, ve které bylo zboží zabaleno.
Tímto Vám potvrzujeme, že registrace pana Jiřího Magrly, u značky Natuvitec, evidovaná pod zákaznickým číslem: 74050600597, byla ukončena a zrušena ke dni 10. 8. 2023. Předmětná zásilka se 120ti kapslemi Natuvitec byla vrácena zpět na firmu Courlux dne 28. 8. 2023, takže za panem Magrlou firma Courlux již neeviduje žádnou pohledávku. Firma Courlux již nebude na jeho adresu zasílat žádné další produkty. Jeho osobní údaje byly vyřazeny z databáze firmy Courlux.

S pozdravem,
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 16:07, před rokem

Děkujeme společnosti za součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.10.2023 07:37, před rokem


Jirka Magrla

Hodnocení:

Komentář: Balíček jsem zaslal zpět a společnost mě již nekontaktuje. Děkuji dTestu i společnosti za vstřícný přístup