Společnost


CPI BYTY, a.s.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69247Závada na plynovém kotli

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2023, před rokem

Iva Mašková

Znění stížnosti

Již měsíc řešíme s CPI opravu kotle. Dne 9.7. jsme přijeli z dovolené a netekla teplá voda. Již se nám to jednou stalo, pravděpodobně se jedná pouze o ucpání. Obrátili jsme se tedy 12.7. na CPI a ty nám sdělili, že k nám někoho pošlou na opravu. Pán přišel tuším 17.7., podíval se na kotel a řekl nám, že ho opravit nedokáže a že pošle někoho jiného. Čekali jsme další týden, dorazil pán, vyfotil si štítek na kotli, opět nám řekl, že někoho musí sehnat a odešel. CPI nám ten den napsalo, že náš problém byl úspěšně vyřešen, i přes to, že nebyl, takže jsme jim opět psali zpět. Opětovně jsme během té doby dělali restart kotle a 26.7. nám teplá voda konečně naběhla. Tuto informaci jsme CPI nesdělili, protože kotel je stále potřeba zkontrolovat a vyčistit, aby se tohle už neopakovalo, vzhledem k tomu, že budeme odjíždět na další dovolenou. Tohle pondělí volal pán, překvapený, že u nás stále nikdo nebyl a že teda pošle kolegu. Je 9.8. a stále tu nikdo nebyl. Kdyby se kotel nevzpamatoval sám, tak jsme měsíc bez teplé vody a nikoho to nezajímá. Už nevíme co víc máme dělat, proto jsme se obrátili na vás.


Produkt

Plynový kotel Viessmann


Požadované řešení

Požadujeme kontrolu a vyčištění kotle, aby se tato záležitost již neopakovala. Obáváme se, že se po další dovolené kotel opět ucpe usazeninami.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 10:11, před rokem

V tomto případě se domníváme, že se jedná o vztah nájemce a pronajímatele (společnost CPI BYTY, a.s.).

Dle § 2257 občanského zákoníku pronajímatel udržuje po dobu nájmu byt a dům ve stavu způsobilém k užívání a nájemce provádí a hradí pouze běžnou údržbu a drobné opravy související s užíváním bytu. Údržbu a opravy v nájemním bytě tedy provádí jak pronajímatel, tak i nájemce.

V případě plynového kotle platí, že servisní prohlídku (tj. preventivní údržba, mazání, čištění, seřizování atd.) musí zajistit a zaplatit nájemce. Ovšem revizi neboli prohlídku za účelem posouzení celkového stavu zařízení zajišťuje a hradí pronajímatel. Péče o byt může být však rozdělena dohodou mezi pronajímatelem a nájemcem i jinak, ale nesmí být touto dohodou uloženo nájemci více povinnosti, než které mu plynou z právních předpisů.

Jestliže nedošlo k odstranění závady pronajímatelem, po oznámení této závady nájemcem a uplynutím přiměřené doby na její odstranění, může poškození nebo vadu odstranit nájemce sám a žádat náhradu odůvodněných nákladů po pronajímateli, popřípadě slevu z nájemného, ledaže poškození nebo vada nejsou podstatné dle § 2265 občanského zákoníku.

Dle § 2266 občanského zákoníku neodstraní-li pronajímatel poškození nebo vadu ani v dodatečné lhůtě a poškození nebo vada byly způsobeny okolnostmi, za které nájemce neodpovídá, má nájemce právo taktéž vypovědět nájem bez výpovědní doby, představuje-li prodlení pronajímatele při odstranění poškození nebo vady nebo samo poškození nebo vada hrubé porušení povinností pronajímatele.

V případě, kdy by v důsledku vady hrozila i další škoda (např. popraskané stupačky), byl by nájemce povinen zajistit bezodkladné odstranění závady, i kdyby nespadala pod drobné opravy. Nájemce by však měl poté nárok požadovat po pronajímateli proplacení nákladů na takové odstranění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2023 13:17, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2024 10:44, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.