Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 27 |
Dne 21.5.2023 jsem si objednala a uhradila okamžitou platbou letní šaty. K dnešnímu dni stále nebyly dodány a na urgence eshopu emailem odpovídá stále automat.
Telefonicky se nedá dovolat - není uvedeno telefonní číslo.
Dámské stylové šaty bez rukávů Hope - Black-200004890, L Color: Black-200004890, Size: L 1 639 Kč
Storno objednávky, navrácení platby
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti EcomWire Factory s.r.o., Rybná 716/24, 110 00 Praha. Dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy spotřebiteli doporučujeme si uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Koryntová, dobrý den,
reaguji na Váš dotaz k Vaší objednávce č. 5909634.
Dle sledovacího čísla, které máme k dispozici, se vyskytl technický problém. Prosím, kontaktujte zákaznickou podporu, která vám ráda pomůže vyřešit tento problém.
S úctou
Tým Beliamo.cz
Spotřebitelka nám sdělila, že zákaznickou podporu obratem kontaktovala. Následně společnost spotřebitelce zaslala do e-mailu vyjádření:
"Dobrý den, Vážený zákazníku,
moc nás to mrzí, ale v obchodních podmínkách, se kterými souhlasíte potvrzením a odesláním objednávky, uvádíme, že naše česká společnost není provozovatelem platformy, ale pouze lokálním administrátorem platformy pro ČR/SK trh.
https://beliamo.cz/vseobecne-obchodni-podminky/
Nejsme tedy přímým prodejcem, ale nákupní galerií.
Doba na odeslání objednávky činí standardně 24 hodin, nicméně v některých případech si provozovatel i prodejci vyhrazují právo na odeslání objednávky až 25 pracovních dní od doby zaplacení objednávky. V 99% případů se objednávka zasílá zákazníkovi ze skladu prodejce do 3 dní. Od této doby následně plyne dodací lhůta zboží.
Zboží je skladem u zahraničního dodavatele, tzn.že my okamžitě po úhradě objednávky tuto zpracujeme, předáme dodavateli a ten ji v rozmezí 5-30 pracovních dnů dodá, 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání.
Dodací lhůta se může ve výjimečných případech prodloužit až na 180 dní, avšak nikdy doposud nebyla delší než 3 měsíce v nejzazším případě ( viz. obchodní podmínky - doprava a platba).
https://beliamo.cz/doprava-a-platebni-metody/
Děkujeme za pochopení a za Váš nákup
S pozdravem a přáním krásného zbytku dne
zákaznická podpora Beliamo.cz"
Vyjádření dTestu:
Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Spotřebitel tak může reklamaci či odstoupení od smlouvy adresovat přímo společnosti EcomWire Factory s.r.o.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji stížnosti mohla vyjádřit.
Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění stížnosti:
Po týdnu mi dnes Beliamo zaslalo potvrzení o navrácení platby. Věřím, že opravdu na účet dorazí. Jsem moc vděčná za tuto stránku a za to, že jste mi pomohli platbu dostat zpět. Bez vás bych stále jen psala pořád dokola emaily. Mockrát děkuji, jsem vděčná, že existujete a my spotřebitelé se máme o koho opřít, když se něco takového přihodí. Přeji vám spoustu takových spokojených lidiček, jako jsem já. S pozdravem a velkým díky Pavla Korynta
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla potvrdit, zda jí byla kupní cena skutečně vrácena a poté prosíme o uzavření stížnosti.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení peněžních prostředků spotřebitelce společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.