Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69260Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 hodin 45 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2023, před rokem

Adam Vančata

Znění stížnosti

Dobrý den 9.8 2023 mi pan průvodčí na trase české Budějovice - Tábora v osobáku v čase 17:29 z Českých Budějovic dostal jsem příhrážku 50 Kč i když jsem průvodčímu vysvětlil že na nádraží to zdržovala jedna paní asi 20 minut což zde potvrdili další 2 lidi kterým taky vystavil příhrážku pán s náma nemluvil a jediný co řekl bylo že máme chodit včas neobstojně se otočil a nás úplně ignoroval hned co jsem nastoupil jsem pana průvodčího informoval že jsem teď nastoupil a že na nádraží bylo zdržení a nešli tak koupit jízdenky bohužel ani to pán neinformoval za mě je tento přístup neobstojný a doufám že to bude mít dohru


Produkt

Vlak z Budějovic do tábora osobák z 8 nástupiště v čase 17:29 dne 9.8 2023 číslo 8216


Požadované řešení

Chtěl bych vrátit peníze a pána nějak upozornit protože tohle nevrhá dobrý dojem na české dráhy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 11:42, před rokem

Jízdenku lze zakoupit v železniční stanici u pokladní přepážky nebo výjimečně i mimo pokladní přepážku, ve vlaku u pověřeného zaměstnance ČD, v jízdenkovém automatu, v e-shopu ČD, v aplikaci Můj vlak, prostřednictvím operátora CZS jako TeleTiket nebo u smluvních prodejců.

Dle smluvních přepravních podmínek společnosti vystaví, v případě odbavení ve vlaku, pověřený zaměstnanec ČD jízdné s manipulační přirážkou po nástupu v obsazené stanici (tj. stanice s funkční výdejnou jízdenek). Manipulační přirážku však neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou.

Domníváme se, že v takových případech, kdy si cestující chtěl zakoupit jízdní doklad ve stanici, ale k jeho zakoupení nedošlo z důvodu vytíženosti pokladny, je vhodné, aby si průvodčí ve vlaku ověřovali situace v obsazených stanicích. Nicméně, dle dostupných informací průvodčí ve vlaku funguje jako revizor v městské dopravě a má za cíl především kontrolovat zakoupené jízdenky. Mimo jiné má průvodčí také povinnosti související s jízdou vlaku. Jde např. o výpravu vlaku ze stanic a zastávek, kdy může mít i přímý vliv na dodržování jízdního řádu. Prodej jízdenek ho tak může zdržovat od ostatních povinností. Manipulační přirážka ve vlaku tak má fungovat jako motivace k tomu, aby cestující využil služby, např. předprodej jízdenek, další méně vytížené pokladny na nádraží, nebo si – je-li to možné – koupil jízdenku na internetu.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.