Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, rád bych s Vaší pomocí vyřešil svou patovou situaci v rozporu mé reklamace s firmou Mountfield, na úvod jsem zkopíroval výsledek odborného posouzení v reklamačním středisku. Já jsem reklamoval, že filtrace vypouští zpět do bazénu nečistoty.
Napsali mi toto vyjádření:
Odběratel
Libor Hrdý
***
Datum vystavení dokladu:
29.06.2023
Datum příjmu:
29.06.2023
Výrobek:
Písková filtrace Swing Plus 18
Výrobní číslo:
***
Typ zakázky:
Servis reklamace zákazníka
Výrobní číslo motoru:
Cen. číslo
***
Najeto (přibližný):
0.00
Datum zakoupení:
22.06.2023
O reklamaci rozhodl:
pan V.
Datum rozhodnutí:
20.07.2023
Požadovaný způsob vyřešení reklamace:
Opravou
Stanovisko:
Zamítnutí reklamace
Poznámka:
na zařízení není materiálová ani výrobní vada-reklamace není oprávněná K reklamaci dodáno zcela nepoužité zboží s nevybalenými součástmi
Vystavil:
pan K.
Toto vyjádření jsem ihned rozporoval z důvodu absolutní nepravdy tvrzení, že jsem výrobek nepoužil a snažil se jej nějakým podvodným způsobem vrátit.
Já tvrdím, že výrobek, pískovou filtraci jsem sestavil řádně dle návodu, opatřil zcela novým pískem zakoupeným v téže prodejně v pobočce Mnichovice. Na tuto věc mám svědectví a pořízené videa na telefonu. Filtraci jsem provozoval zhruba 5 dní a již druhý den, kdy jsem chtěl vyzkoušet funkci vysávání nečistot ze dna bazénu, se projevil výrobek jako zcela nefunkční a to tak, že vysávané nečistoty (usazené řasy po aplikaci vločkovače na vysrážení řas) se zpět vracely do bazénu a celý ho tak opět znečistily. To jsem pak opakoval ještě za další dva dny, když si nečistoty sedly ke dnu, ze stejným výsledkem a tuto akci jsem již natočil na mobilní telefon.(toto video jsem přiložil i k emailové korespondenci i k nahlédnutí sesrvisnímu středisku)
Byl jsem jejich tvrzením o nesestavení a nerozbalení dílů z igelitových sáčků velice překvapen, rozříznutí sáčku je patrné na první pohled. Takže mám osobní podezření, že k žádné kontrole, natož odborné, vůbec nedošlo, dokonce se vedoucí v posledním emailu naší komunikace zmínil, že daný prostředek na zkoušení ve své zkušebně ani nemají. Dopisovali jsme si dlouho a nikam to nevedlo, na mé otázky , jak odborně a co vlastně fyzicky kontrolovali , jsem nedostal jedinou odpověď, nereagovali, ani na návrh domluvy po telefonu, abychom se snáze a efektivně dobrali výsledku a konečného řešení.
Nakonec mě nutili a dali i 7 denní ultimátum k součinnosti při reklamaci, abych výrobek opět dodal k odbornému posouzení. Moje stanovisko je, že už tak jednou učinili a písemně vyjádřily a proto nepovažuji za nutné tak činit. Ze zákona vyplívá, že do jednoho roku je prodejce povinen odborně prokázat, že mnou reklamovaná vada se nepotvrdila a nemá tak učinit pouze zdělením, ale odborným posudkem . A odborný posudek mám černé na bílém, že filtrace nebyla provozována !
Z tohoto důvodu jsem žádal prodejce o vrácení peněz a omluvu, od technika odborníka .Nevyhověl.
Písková filtrace Swing Plus 18. Dokonce mi připadalo, že již výrobek někdo přede mnou sestavoval, jeden díl výrobku byl již smontován a jeden igelitový sáček znovu zavařen,(zataven) ale tak, že bylo patrné jeho dřívjější otevření.
Tímto chováním mi způsobili škodu na kvalitě vody v bazénu(investice do chemie na udržení čistoty není zrovna malá a bez filtrace je k ničemu).Manželka, která je invalidní a bazén v létě hojně využívá k rehabilitaci, měla bohužel smůlu protože jsme neměli jinou filtraci.
A proto požaduji vrácení peněz a omluvu.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Reklamace pana Hrdého je neoprávněná. Filtrace byla skutečně nesprávným způsobem zapojena. Video, které pan Hrdý zveřejnil, bohužel ani nedokumentuje její zapojení, které je skutečně triviální a přehledným způsobem popsáno v návodu k obsluze.
Navzdory výše uvedenému se naše společnost rozhodla učinit vstřícné gesto a panu Hrdému filtraci vymění za jiný kus. Samozřejmě jsme připraveni mu na místě zodpovědět jeho dotazy ohledně zapojení a vše mu vysvětlit. Toto rozhodnutí mu již bylo zasláno e-mailem.
Děkujeme společnosti za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Dobrý den,
tak já nevím dTest píše, že prodejce má předložit odborný posudek (který zní s posledního emailu z 16.8.2023 ústy pana Radka Miňovského - cituji" kolegové se domnívají , že byla filtrace pouze nevhodným způsobem zapojena". Původní písemný posudek zase zněl, že filtrace nabyla vůbec sestavena a provozována. Tak který, hodně odborný posudek vlastně platí. Začínám se v tom troch ztrácet. Bylo mi v témže emailu milostivě nabídnuto jiné zařízení, což vzhledem ke kontaminaci mého bazénu, je již bezpředmětné. To měli udělat hned , nabídnout do vyřešení reklamace náhradní filtraci a to bych považoval za způsob vyjádření úcty k zákazníkovi.To je ale sci-fi, na to nemaj.
Takže musím trvat na tom , že byly porušeny moje práva, byla mi způsobena hmotná škoda na kvalitě vody, manželce zkazili rehabilitace v bazénu a proto chci peníze zpět a tu omluvu od pana technika co nepoznal rozřízlé igelitové sáčeky .DTest prosím jestli by mohl mé stanovisko přetlumočit f.Mountfield svými paragrafy. Mountfielde buď chlap!
Panu Hrdému nebude ze strany naší společnosti dále vyhověno. Nová filtrace, byť na její výměnu nemá nárok, je pro něj připravena k vyzvednutí až do konce měsíce srpna. S tímto byl aktuálně seznámen. Považujeme to za dostatečně vstřícné gesto. S ohledem na úroveň komunikace, kterou pan Hrdý vůči naší společnosti volí, tímto celou záležitost uzavíráme a další reakci již nebudeme považovat za věci přínosnou.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Naše stanovisko je stále shodné s naším původním vyjádřením. Povinnost prodejce zajistit odborný posudek nevyplývá explicitně ze zákona, avšak pro zamítnutí reklamace v průběhu trvající domněnky vadnosti nám nepřijde dostatečné obecné tvrzení.
S ohledem na vyjádření společnosti a fakt, že naše služba funguje na dobrovolnosti stran, jsme nuceni tuto stížnost uzavřít bez dosažení dohody. Spotřebitel se však dále může obrátit na soudního znalce, případně může podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci (více informací k oběma institutům viz výše).