Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již delší dobu dostávám denně několik nevyžádaných e-mailů s nabídkami nebo výzvou k vyzvednutí výhry, event. informaci o uložení nějakého balíčku . Emaily jsou od různých firem, ale vždy odeslány z e-mailu info@slevopark.cz. Např.
Zákaznický servis Express Post
Gratulujeme
Rychlejší Wi-Fi | Muama Ryoko
Dýhy Snap‑On Smile
Nikde není možnost zrušit jejich zasílání. Psala jsem žádost o vymazání mé adresy na obě dostupné adresy, ale pokaždé se mi e-mail vrátil jako nedoručitelný, což u samo o sobě je zvláštní. Adresu info@slevopark.cz jsem si zablokovala, nicméně si nemyslím, že podobné obtěžování je v pořádku, zejména, když se v některých případech nejedná jen o nabídku, ale o nesmyslnou výhru nebo o balíček čekající na doručení.
Obtěžující emaily
Prověřit firmu a zajistit, aby v emailu byla možnost odhlášení z e-mailů bez toho, aby se člověk musel proklikat na skutečného odesílatele, kterého nezná, nemusí mu důvěřovat a riskovat zavirování počítače.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se nám subjekt nepodařilo z uvedeného e-mailu (info@slevopark.cz) dohledat, bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.
Nabídka výhry vázaná na nákup zboží je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 2 k zákonu o ochraně spotřebitele. Jedná se totiž o agresivní obchodní praktiku dle § 5b zákona o ochraně spotřebitele, která může zásadním způsobem pozměnit chování spotřebitele tak, že se rozhodne k nákupu, který by za jiných okolností neudělal.
Spotřebitel se může obrátit se stížností na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Výmaz osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Pokud by společnost spotřebitele bezdůvodně obtěžovala, mohlo by vyvstat i podezření na spáchání trestného činu nebezpečného pronásledování ve smyslu § 354 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v ČR, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.