Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V predajni mobil pro vas v Boskovicich som dňa 29.7.2023, 15:29, zakupila tovar v hodnote 6578 kč, danový doklad č. ***.
Jedny hodinky samsun galaxy watch 5 a 2.hodinky hodinky aligator watch junior blue v hodnote 1999,- synovi k narozeninam. Syn jedenou hodinky vyskúšal a nevyhovovali mu. Sedeli mu lepšie hodinky Samsung Galaxy. Preto sme sa v domnienke v zakonnej lehote 14 dni vratili do predajni s prosbou o vratenie hodiniek, respektive výmenu tovaru za iný, kedy sme sa velmi neprijemnou mluvou, dozvedeli, že to nie je možné.
Stretla som sa s tým 1.krát v živote, iné kamenne obchody ponúkajú vratenie nepoškodeného tovaru i do 1 mesiaca. O nemožnosti vrátiť tovar som nebola predom informovaná, dostala som len informáciu pri kúpe o 2. ročnej záruke na tovar, kde som predpokladala, že táto možnosť je zahrnutá. Aby som celú situáciu jasne vysvetlila, na predajni som vysvetlila, že nepožadujem vrátenie peňazí, ale že u firmy mobilpro vas, ešte vo vyššej hodnote chceme kupit iny model hodiniek. Moju prosbu zamietli. Nasledne som kontaktovala infolinku +420 722944944,kde mi poradili poslat reklamaci so ziadostou o vratenie tovaru - penazi. Kedze som to pokladala za vybavenu vec, potom ako som v predajni hodinky Aligator v hodnote 1999,- nechala so spisanou reklamaciou, tak som i zakupila novy produkt v prodejni mobilprovas Boskovice hodinky galaxy watch 4, v hodnote 2699,- daňový doklad č. *** dňa 8.8.2023, 15:51.
Dne 9.8.2023 som obdržala sms, ze si mam tovar vyzvednout na prodejni v Boskovicich, reklamace bola zamietnuta.
Snažila som sa o zmierlivu dohodu. Ziadala som o vymenu tovaru za tovar.
Touto cestou žiadam mobilprovas,aby prejavila ferove jednani, dobrou vuli a hlavne, že si váži své zákazníky.
|
Tweet |
Důležité je rozlišovat, zda zboží bylo zakoupeno distančně (tj. přes telefon, internet) či osobně na prodejně. Na kamenné prodejně má spotřebitel možnost si dané zboží vyzkoušet, prohlédnout a tedy není povinností prodejce přijmout zpět zboží anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.
Praxe je ale taková, že někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli a konkurenční výhodu. Proto spotřebitelům doporučujeme, aby si před nákupem v kamenné prodejně zjistili, zda je možná výměna či vrácení zboží, případně za jakých podmínek.
Jestliže se na zboží vyskytne vada v době 24 měsíců od převzetí, může spotřebitel vadné zboží reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.