Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 13.6.2023 byla ukončena aukce s jedním přihazujícím.
Tento kupující mne následně kontaktoval, s tím že si nepřijede zboží vyzvednout.
Obchod tak neproběhl - neuskutečnil se.
I tak po mě Aukro požaduje zaplacení poplatku ve výši 35,- Kč.
Zanedbatelná částka, ale jde o primcip.
K dnešnímu dni jsem nic nezaplatil, přes kontaktní formulář jsem Aukro informoval o neuskutečnění obchodu, ale i tak mě v posledních dnech otravuje nějaká vymáhací agentura, že mám 35,- Kč zaplatit.
Aukce Aukro - prodej použitého bazénu
Zrušení požadované platby.
|
Tweet |
Podle bodu 2.1.3. obchodních podmínek společnosti vystupuje provozovatel (Společnost AUKRO s.r.o.) pouze jako zprostředkovatel možnosti uzavřít kupní smlouvu. Po úspěšném skončení nabídky předá provozovatel prodejci kontaktní údaje potenciálního kupujícího. Tímto okamžikem vzniká provozovateli nárok na servisní poplatek.
Provozovatel přitom nenese žádnou odpovědnost za porušení kupní smlouvy některým z uživatelů (např. nezaplacení kupní ceny, nepřevzetí věci atd.).
V bodě 2.3.2. je uvedeno, že po úspěšném skončení nabídky vzniká provozovateli vůči prodejci nárok na servisní poplatek ve výši a za podmínek uvedených v „Sazebníku poplatků“, a to bez ohledu na to, zda bude kupní smlouva mezi uživateli platně uzavřena či zda uživatelé splní povinnosti z kupní smlouvy vyplývající.
Nabídka je skončena úspěšně v okamžiku, kdy kupující oznámí provozovateli zájem přijmout návrh na uzavření kupní smlouvy u nabídek typu "Kup Teď" a provozovatel poskytne jeho kontaktní údaje prodejci, nebo u "Aukčních nabídek" okamžikem ukončení nabídky, ve které byla kupujícím navržena alespoň počáteční vyvolávací cena a provozovatel poskytne kontaktní údaje kupujícího prodejci.
Pokud uživatel bude v prodlení se zaplacením poplatků (např. servisního poplatku), může společnost AUKRO s.r.o. své pohledávky za uživatelem vymáhat v občanskoprávním řízení. Předmětem vymáhání mohou být poplatky včetně příslušenství pohledávky sestávající z úroků a nákladů spojených s uplatněním pohledávky. V případě občanskoprávního řízení náleží společnosti AUKRO v případě úspěšného sporu také náklady řízení.
Pokud tedy byla nabídka úspěšně skončena podle obchodních podmínek společnosti, doporučujeme spotřebiteli poplatek zaplatit, aby nedošlo k narůstání dlužné částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
pokud nedošlo k dokončení obchodu, je nutné abyste si vždy do 30 dnů od prodeje zboží požádal o vrácení provize z prodeje. Jakmile je provize vrácena, obchod je považován za zrušený a poplatky jsou Vám odúčtovány.
(Pro vrácení naúčtované provize přejdete do Moje Aukro > Můj prodej > Transakční problémy: Žádost o vrácení provize. V řádku s danou nabídkou klikněte vpravo na odkaz Vrácení provize). Vrácení provize je upraveno v Sazebníku poplatků.
Podle jména a příjmení spotřebitele by se mělo jednat o již uzavřený případ - prodejce / spotřebitel poplatek uhradil a tím bylo vymáhání ukončeno. Prodejce byl zároveň informován, že pro vrácení poplatku je třeba podat žádost o vrácení provize a doložit, že proběhla dohoda s kupujícím o zrušení obchodu. Toto potvrzení jsme již neobdrželi.
Zprávu s informací o zrušení obchodu, kterou prodejce / spotřebitel zmiňuje, jsme v systému nedohledali. Obdrželi jsme až jinou zprávu ohledně poplatku, na kterou jsme reagovali s informacemi viz výše.
Abychom mohli situaci lépe prověřit, sdělte nám, prosím, login uživatele / číslo nabídky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: