Společnost


RISS COMPANY, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69297Špatně účtovaná částka za službu stěhování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2023, před rokem

Jana Beranová

Znění stížnosti

Dobrý den, objednala jsem si přes tuto společnost zakázku - stěhování. Do mailu mi následně byl poslán vzkaz:
Dobrý den,
Vaše zakázka byla přidělena franchisantovi mezinárodní franchisové sítě EXTRA SERVICES. V nejbližší době Vás bude kontaktovat pracovník z níže uvedené společnosti:
franchisant: Jan Toman
IČ: 17382408, telefon: +420 775 444 785
Pan Toman mi zavolal a domluvili jsme si termín na přestěhování v Olomouci. V tel. hovoru neproběhlo co všechno si bude účtovat, ani odkud přijede do Olomouce. Jen se ptal, co bude stěhovat a odkud kam se to poveze. Řekla jsem mu, že věci z bytu 1+0 do bytu 1+0, že se jedná o nějaké skříňky z obývací stěny, postel, konferenční stolek, lednička, pračka a asi 6 pytlů, krabice žádný. Byla jsem v domnění, že se semnou o ceně nebaví, protože jsem si cenu za přestěhování vyhledala na jejich stránkách. V daný den 8.8. přijeli dva pánové. Řekla jsem jim, že nakonec všechny ty věci (které jsem vypsala výše), ať mi jen svezou výtahem z 3. patra do sklepa a tam to budu mít uskladněné, protože mi nevyšlo bydlení v novém bytě a jen postel chci odvést do sběrného dvora což je asi 5 km z ulice Velkomoravská, Olomouc do Neředína v Olomouci. Snesení věcí do sklepa a převoz postele jim trval přesně 2 hodiny. Pan Toman si řekl za tuto službu 7.500,- Kč. Já jsem už u placení nebyla a zůstal s nimi manžel, který jim tuto částku vyplatil a zavolal mi. Hned jsem volala panu Tomanovi rozčílená, jestli si z nás dělá srandu, že si nechal za 2 hodiny práce (pouze svezení výtahem) zaplatit takovou sumu a že to vůbec nesouhlasí s cenou uvedenou na internetu, že je to o hodně víc a chci peníze (4,500,- Kč) vrátit zpět. Řekl, že mi nic nevrátí a že si započítal i cenu za km, cestu příjezd do Olomouce a zpět asi do Havířova. Tak jsem se s ním dohadovala, že o tom nebyla vůbec řeč a že jsem měla platit jen 1.500,- Kč na hodinu za dva lidi a převoz po Olomouci je zdarma. Počítalo by se 20,- Kč na km pokud by byl převoz mimo Olomouc. Takže si měl vzít za práci jen 3.000,- Kč a ne i za cestu do Olomouce a zpět kam jel. Řekl ještě, že je zaměstnanec společnosti a peníze si účtuje společnost EXTRA SERVIS, které je musí dát. Chtěla jsem po něm fakturu nebo nějaký doklad o zaplacení, ale řekl, že žádný nemá a že to po něm ještě nikdo nechtěl, tak doklad ani fakturu o provedené službě nevydává. Volala jsem společnosti Extra servis na bezplatnou linku - hotline: 800 66 88 88. Zvedla to paní NŠ a ta mi řekla, že s tím nemají nic společného, protože dávají, nebo si od nich berou zakázky určití podnikatelé - franchisanti a jednají sami za sebe na své IČ a že od nich žádné peníze neberou (jak mi tvrdil pan Toman), že jim naúčtované peníze za službu, kterou provedou zůstávají. Také, že si mám problém vyřídit s panem Tomanem (franchisantem) sama, na kterého mi pošle do mailu kontakt. Řekla jsem, že na něho kontakt mám, že ho nepotřebuji, ale že to chci vyřešit!! Řekla, že si to mám vyřešit sama s ním. Řekla jsem ji, že mají na internetu nepravdivé informace, když si pak podnikatelé (franchisanti), kteří mají svoje IČ, účtují jiné ceny za služby!
A ŽE TO JE PODVOD NA ZÁKAZNÍKA!!!
Děkuji za vyřízení.
S pozdravem a přáním pěkného dne Jana Beranová


Produkt

Zakázka - stěhování


Požadované řešení

Chci vrátit peníze 4.500,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2023 07:26, před rokem

V obchodních podmínkách na webu extra-services.eu je uvedeno, že společnost RISS COMPANY s.r.o. je společností, která má vybudovanou mezinárodní franchisovou síť franchisantů a obchodních partnerů, kteří podnikají svým jménem, pod svým IČ, ale veškeré služby poskytují pod mezinárodní registrovanou značkou EXTRA SERVICES a jsou vázáni poskytovat své služby za stejných podmínek, které jsou centrálně stanovené společností RISS COMPANY s.r.o.

Objednatel (spotřebitel) je povinen za jakékoli stěhovací služby poskytnuté franchisantem či partnerem mezinárodní franchisové sítě EXTRA SERVICES zaplatit cenu ve sjednané výši a sjednaným způsobem na základě smluvního vztahu.

Cena je vždy stanovena jako hodinová sazba služeb mezinárodní franchisové sítě EXTRA SERVICES. Veškeré ceny za poskytované služby jsou podrobně uvedeny v cenku (zde: https://extra-services.eu/cz/stehovani-cenik-podrobny.html)

Hodinová sazba dle platného ceníku mezinárodní franchisové sítě EXTRA SERVICES je účtována a započíná běžet vždy od zahájení prací na místě odeslání (nakládky), místě úklidu nebo místě výkonu řemeslných služeb a prací jakéhokoli člena mezinárodní sítě EXTRA SERVICES.

Jedná-li se o stěhování poskytnuté v rámci města či obce, kde byly poskytované služby zahájeny, je hodinová sazba a tím pádem výpočet ceny dle platného hodinového sazebníku ukončen předáním hotového díla.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

K dokladu o poskytnutí služby:
Na žádost spotřebitele je prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.

Pokud společnost provádí služby bez vydání dokladu o provedení, mohla by se tak i dopouštět přestupku.

V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2023 15:28, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.