Společnost


Ego fashion, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6930Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2015, před 10 lety

Lukáš Král

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych reagoval na průběh reklamace - zamítnuté reklamace č. 2015RE0311. Reklamace byla podána v prvním půlroce od zakoupení.

Naše reklama byla zamítnuta z důvodu, že jsme se zakoupeným zbožím údajně špatně zacházeli. Naše argumentace, že jsme k užívání nedostali žádný návod ani poučení (ani ústní), byla k ničemu. Reklamace je stále neuznaná.

Řekli jsme si tedy, že nám nestojí za to, se tím dále zabývat, ale když jsme si dojeli pro zboží, které se vrátilo na vaší pobočku po neuznané reklamaci, k původnímu paragonu byl dodatečně přidán návod k užívání. Předpokládám tedy, že tím kamuflujete vaše pochybení a tím, že jste návod dodatečně dodali, uznáváte svou chybu. Nebo je to jinak? Pokud je to jak píšu, žádám, abyste přehodnotili svůj postoj v této záležitosti.


Produkt

Zakoupení prstýnku a následné zamítnutí reklamace


Požadované řešení

Žádám, abyste přehodnotili svůj postoj v této záležitosti, uznali své pochybení a tím i reklamaci jako oprávněnou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2015 14:23, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy vykazuje zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí podle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, že věc má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, rovněž i vlastnosti, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě jimi prováděné reklamy.

Projeví-li se na zboží vada během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkazní břemeno v případě vytknutí vady do 6 měsíců od koupě zboží spočívá na prodávajícím, který by měl prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na věci při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud prodávající odůvodňuje zamítnutí reklamace nesprávným používáním výrobku ze strany spotřebitele, předpokládá se, že prodejce bude schopen doložit, že spotřebitele v době nákupu zboží o správném použití a údržbě zakoupeného výrobku řádně v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele informoval, nejedná-li se však o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Podstatné pro posouzení této reklamace bude, jakým způsobem a s jakými konkrétními vlastnostmi a popisem byl výrobek v době nákupu prezentován spotřebiteli při uzavírání kupní smlouvy s tím, že prodávající je povinen dle § 9 zákona o ochraně spotřebitele splnit informační povinnost vůči spotřebiteli. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. Podle § 10 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele je stanovena prodejci povinnost pro případ, je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, zejména řídí-li se užívání návodem, spotřebitele s nimi seznámit, ledaže jde o pravidla obecně známá.

Prodávající je tedy ze zákona povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a užívání věci. Této povinnosti se nemůže prodejce zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce. Dodržování informačních povinností prodejců ve vztahu ke spotřebitelům dozoruje Česká obchodní inspekce, na kterou se lze obracet s případnými podněty k prošetření porušování zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 19:35, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.