Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru 2023 jsem se zaregistrovala a zaplatila poplatek 1500CZK na 3 měsíce. Od května začali chodit upomínky o dlužné částce a dnes mi přišel dopis od advokátní kanceláře z Mnichova , že mám zaplatit dluh 1.400 CZK.Seznamka byla od května zablokována , takže jsem ji nevyužívala. Mé e-maily ohledně zrušení členství nebyly doručeny.Dêkuji Zdeňková
Ať už mě neobtěžují.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem na adresu support@mycustomercare.ch nebo poštou na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výpovědi) dojití, platí, že řádně došla (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné. Spotřebitelka by však musela prokázat, že se výpověď pokusila e-mailem zaslat.
Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, název službu, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.