Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Standardním postupem jsem cast zbozi vratila ve stanovene lhute 14ti dnu (5ty den od prevzeti) a to dne 8.6.2023. Firma 2 mesice vubec nekomunikovala, nereagovala na e-maily, nezvedala telefon, neodpovidala ani na chat a sms.
Vratku jsem zaurgovala i pres datovou schranku dne 28.6.2023.
Naprosto bez reakce.
3.8. se firma ozvala. Jejich reakce ale byla sokujici - neuznana vratka, duvod : vracene zbozi neobsahovalo fakturu. Po 2 mesicich ???
Vratku jsem avizovala predem e-mailem a zaslala i vyplneny formular pro vraceni zbozi. Tento formular a objednavku jsem prilozila k vratce a odeslala zasilkovnou. Pres datovou schranku jsem dolozila i prevzeti vraceneho zbozi, uhradu a vse potrebne.
V odpovedi ewomen.cz ze dne 3.8., tedy po 2 mesicich bylo vyjadreni, ze jsem nevratila zbozi s fakturou a vratku neuznavaji a navic pozaduji uhradu za zaslani zbozi zpet na mou adresu !!
Bohuzel jsem fakturu pri dodani nenalezla a nebrala na to zretel. Dnes je zakonne dolozit nakup zbozi i platbou kartou. A dodane zbozi bylo uhrazeno platebni kartou dopravci. Coz jsem firme take dolozila datovou schrankou. V odpovedi 3.8 jsem firmu pozadala o zaslani faktury elektronicky a o uhradu vraceneho zboz, ale bez reakce...opet dnes 10.8. urguji. Obchodni podminky, ktere je dnes povinnosti zasilat pri potvrezeni objednavky jsem neobdrzela.
Objednávka 61289, saty NEPTUNE, vel.S, 1799,- Kc, fakturu nemam, ale veskere doklady o uhrade, vratce a prevzeti ano.
Vratit penize
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
K uplatnění práva odstoupit od smlouvy není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.