Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#6931Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2015, před 10 lety

Alena Bodláková

Znění stížnosti

Dne 6. 12. 2013 jsem zakoupila elektronickou čtečku knih PocketBook Color Lux. První reklamaci jsem uplatnila dne 14. 1. 2014, kdy jsem reklamovala, že čtečka zamrzla, nereagovala a nebylo možné ji ani vypnout. Reklamace č. WRE 14017542r byla uznána a byl proveden upgrade firmwaru.
Po ročním používání se občas objevila další závada, kdy nefungoval posun stránek – při posunutí stránky přes displej občas došlo k zarolování až na konec knihy. Tato závada se neobjevovala pravidelně, a proto jsem používala posun stránek mechanický přes místo určené k posunu stránek (kroužek vyznačený na krytu čtečky – v návodu označený jako tlačítko pro posun stránek). Při této činnosti došlo k prasknutí krytu a prolomení místa určeného k posunu. Čtečku jsem proto opětovně reklamovala v prodejně Alza, ale v tomto případě nebyla moje reklamace uznána jako oprávněná z důvodu údajného mechanického poškození. S vyřízením reklamace nesouhlasím, protože s výrobkem bylo dle mého přesvědčení zacházeno způsobem, pro který byl určen.
Zde přikládám odpověď od prodejce ALZA:

Dobrý den,
dovoluji si Vás oslovit v rámci Vaši reklamace SRE15205588, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako pozáruční opravu. Pozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 1270 Kč bez DPH.
V případě, že s cenovým návrhem na pozáruční opravu souhlasíte, dovolím si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 3 kalendářních dnů. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení pozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.


V případě souhlasu uhradíte částku až při vyzvednutí přístroje.
Vaše vyjádření vždy zašlete jako odpověď na tento e-mail, nikoliv do servisu.
Děkujeme Vám.


------------------------------------------
Dobrý den,
po diagnostice zařízení (PocketBook- Color LUX) bylo zjištěno mechanické poškození – mechanicky přední kryt (viz foto). Zařízení nesplňuje záruční podmínky a zamítnuto výrobcem. Cenová nabídka případné pozáruční opravy:
přední kryt: 970 Kč, práce: 300Kč. Ceny uvedeny bez DPH (21%) . Doba dodání cca 5-10 pracovních dnů. Záruka na díl v rámci opravy je 3 měsíce, nebo do skončení záruky na původní FA. Prosíme o vyjádření k této cenové nabídce do 5-ti pracovních dnů.
S pozdravem

Martin Kopejtko
Český servis a.s.

Zuzana Ulmanová - Alza.cz
RMA specialista


Produkt

elektronická čtečka PocketBook- Color LUX, na trh dodána v roce 2013, dnes již staženo z prodeje


Požadované řešení

Výměna předního krytu a upgrade firmwaru


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2015 14:45, před 10 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Zakoupí-li tedy spotřebitel zboží a v zákonné 24měsíční době se na něm objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může reklamovat. Reklamaci zjištěné vady zboží je však třeba uplatnit bezodkladně po jejím zjištění, aby nedošlo k rozšíření vady a v jejím důsledku k zamítnutí reklamace. Včasným oznámením vady poté, co se objeví, si může spotřebitel zajistit bezproblémové vyřízení reklamace.

Pokud se vada projeví a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu v rámci zákonné záruky nebo nikoli, může se spotřebitelka obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 11:53, před 9 lety

Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.