Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 6. 12. 2013 jsem zakoupila elektronickou čtečku knih PocketBook Color Lux. První reklamaci jsem uplatnila dne 14. 1. 2014, kdy jsem reklamovala, že čtečka zamrzla, nereagovala a nebylo možné ji ani vypnout. Reklamace č. WRE 14017542r byla uznána a byl proveden upgrade firmwaru.
Po ročním používání se občas objevila další závada, kdy nefungoval posun stránek – při posunutí stránky přes displej občas došlo k zarolování až na konec knihy. Tato závada se neobjevovala pravidelně, a proto jsem používala posun stránek mechanický přes místo určené k posunu stránek (kroužek vyznačený na krytu čtečky – v návodu označený jako tlačítko pro posun stránek). Při této činnosti došlo k prasknutí krytu a prolomení místa určeného k posunu. Čtečku jsem proto opětovně reklamovala v prodejně Alza, ale v tomto případě nebyla moje reklamace uznána jako oprávněná z důvodu údajného mechanického poškození. S vyřízením reklamace nesouhlasím, protože s výrobkem bylo dle mého přesvědčení zacházeno způsobem, pro který byl určen.
Zde přikládám odpověď od prodejce ALZA:
Dobrý den,
dovoluji si Vás oslovit v rámci Vaši reklamace SRE15205588, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako pozáruční opravu. Pozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 1270 Kč bez DPH.
V případě, že s cenovým návrhem na pozáruční opravu souhlasíte, dovolím si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 3 kalendářních dnů. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení pozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.
V případě souhlasu uhradíte částku až při vyzvednutí přístroje.
Vaše vyjádření vždy zašlete jako odpověď na tento e-mail, nikoliv do servisu.
Děkujeme Vám.
------------------------------------------
Dobrý den,
po diagnostice zařízení (PocketBook- Color LUX) bylo zjištěno mechanické poškození – mechanicky přední kryt (viz foto). Zařízení nesplňuje záruční podmínky a zamítnuto výrobcem. Cenová nabídka případné pozáruční opravy:
přední kryt: 970 Kč, práce: 300Kč. Ceny uvedeny bez DPH (21%) . Doba dodání cca 5-10 pracovních dnů. Záruka na díl v rámci opravy je 3 měsíce, nebo do skončení záruky na původní FA. Prosíme o vyjádření k této cenové nabídce do 5-ti pracovních dnů.
S pozdravem
Martin Kopejtko
Český servis a.s.
Zuzana Ulmanová - Alza.cz
RMA specialista
elektronická čtečka PocketBook- Color LUX, na trh dodána v roce 2013, dnes již staženo z prodeje
Výměna předního krytu a upgrade firmwaru
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Zakoupí-li tedy spotřebitel zboží a v zákonné 24měsíční době se na něm objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může reklamovat. Reklamaci zjištěné vady zboží je však třeba uplatnit bezodkladně po jejím zjištění, aby nedošlo k rozšíření vady a v jejím důsledku k zamítnutí reklamace. Včasným oznámením vady poté, co se objeví, si může spotřebitel zajistit bezproblémové vyřízení reklamace.
Pokud se vada projeví a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu v rámci zákonné záruky nebo nikoli, může se spotřebitelka obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.