Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
TS Bohemia e-shop zakoupeno 12.7.2023. Po prvním vaření polévky v tlakovém hrnci BerlingerHaus se na jeho dně objevily vady. Prohlubně, sloupnutý povrch. Na fotografiích, které jsem zasílala spolu s reklamací nejsou patrné škrábance ani žádné jiné stopy poškození z mé strany. Hrnec jsem osobně odvezla k reklamaci, zabalen v bublinkové fólii. Ta byla zamítnuta s tím, že jde o mechanické poškození. Trvám na tom, že se jedná o výrobní vadu, která se projevila v průběhu 6 měsíců od převzetí a mám tedy za to, že zboží bylo vadné již při prodeji. Maso jsem vyjmula plastovými kleštěmi aniž bych se dotkla hrnce, vývar slila a uviděla vady na dně. Vše používám v souladu s návody a zacházím nanejvýš opatrně. Stále vařím v nádobí starém 32 let.
DTM BerlingerHaus tlakový hrnec 6l, BH 1080. Objednávací kód 9998937.
Obávám se, že v případě výměny za jiný kus se bude závada opakovat, proto preferuji vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla vyřízena k její spokojenosti a finanční částka za vadné zboží jí byla v plné výši vrácena. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.