Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
30.6.2023 jsem uzavřela smlouvu o dílo- částečná rekonstrukce koupelny .Bylo nakoupeno něco co nebylo ve smlouvě.2 kusy kalhoty pas 1580 Kč ,mikrohadříky 99 Kč /tyto používali moje /,al schůdky 1098 Kč V HK Hornbach byly zakoupeny 2 kusy kout sprch Hamar 9420 Kč a druhý,který mám 8670 Kč.Pan Opálka tvrdí ,že druhý kout sprchový se vracel,což Hornbach nepotvrdil.Oba kusy sprch koutu zaplaceny ,tudíž i odvezeny.Vše jsem písemně i po telefonu řešila s HK Hornbach. Do dnešního dne žádná komunikace ač jsem panu Opálkovi napsala reklamace na vyúčtování díla /rozpor faktury /.Dále pan Opálka nechce vydat faktury o materiálu ,práci ,dopravě. Pan Opálka řekl,že si může koupit to co uzná za vhodné ,což není možné. .Chtěla jsem vše vyřešit v klidu ,ale bohužel p Opálka nekomunikuje.Vyšla jsem mu vstříc ,když chce pouze komunikace přes email.Bohužel také žádná zpětná vazba. Nevím jak mám dále postupovat proto se na vás obracím.
reklamace na vyúčtování díla /rozpor faktury /Zakoupeno 2 kalhoty 1580 Kč.Al .schůdky za 1098 Kč ,mikrohadřík za 99 Kč ,koupeny 2 kusy Hamar kout sprch. 9420 Kč ,druhý 8670 Kč ,mám pouze 1 kus
Chtěla bych vyřešit v můj prospěch skutečné vyúčtování faktur za použitý materiál,dopravu ,práci zedníků ,vrátit peníze za Sprch,kout Hamar 9420 Kč ,který nemám a za zboží ,které není součástí smlouvy. Tzn 1580 Kč za kalhoty ,99 Kč za mikrohadřík,1098 Kč za Al schůdky .
|
Tweet |
Dle § 2625 občanského zákoníku je-li cena díla určena s odkazem na skutečný rozsah práce a její hodnotu nebo na hodnotu použitých věcí a výši dalších nákladů, vyúčtuje zhotovitel na žádost objednatele dosavadní postup prací, jakož i dosud vynaložené náklady.
V případě nesprávného vyúčtování, má spotřebitel nárok na vrácení bezdůvodného obohacení ze strany podnikatele. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: K. Čapka 387, 542 01 Žacléř.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Dne 30.6.2023 jsem uzavřela dílo s panem Opálkou -rekonstrukce sprchového koutu.Pan Opálka celková suma 77500 Kč včetně materiálu .Tato cena se může ještě odlišovat z důvodu poškození stropů???Ovšem realita je jiná.20 tisíc Kč na účet ,20 tisíc Kč v hotovosti,dcera za přítomnosti p Opálky platila v Hornbach 24 tisíc /jeden sprchový kout navíc /,dále v hotovosti 28 tisíc Kč a na účet 12500 Kč ,což je celkem 104500 Kč .Ve smlouvě je jiná částka. Sdělila jsem,že sumu může navýšit myslím maximálně o 20 % ?? .Nechtěla jsem zaplatit tuto částku ,ale p Opálka vyhrožoval,že když nezaplatím vše zbourá.Také mi není jasné kam dal světla podlahová ,když žádné nemám. P Opálka odmítá poslat celkovou fakturu za rekonstrukci koupelny,.On tvrdí,že 24 tisíc Kč neměl v ruce tudíž tuto částku nebude započítávat.P Opálku jsem mnohokrát kontaktovala email,WhatsApp i sms .Po delší odmlce jsem mu zavolala a on výhružně sdělil,že nebudu odpovídat na "tisíc "dotazů.Po zaplacené částce se již nepřipojil k pracovníkům .Chyběla výmalba ,sundání igelitu z vaničky ,které si nikdo nevšimnul .Stále používal různé výmluvy ..např překopl jsem kabel..jsem mimo republiku??? apod.Mohl určit jiného zedníka na tyto reklamace .Vše mám zaznamenané na mobilu i email. Druhá smlouva je sundání podlah lišty osekání ,nahození sanační omítky,štukování výmalba chodby ,výmalba zděného jádra.Požadoval 17 tisíc Kč ,ale na faktuře pouze 15 tisíc Kč.2000 Kč zamlčel, jsem mu psala proč toto není na faktuře ?Bez zpětné vazby .Den zahájení 2.7.2023 a 10.7.2023 by mělo být dílo předáno.Ovšem po velkých urgencích p Opálka poslal p Bohumila Solčániho.Dílo bylo hotové 14.7.2023. P Opálka si naúčtoval více Kč než bylo ujednáno /77500 Kč dne 29.6.2023 ovšem 10..7.2023 již byla suma 80500 Kč .Bohužel nikde není faktura.
Chtěla bych dodat celkovou fakturu za rekonstrukci sprchového koutu. Vysvětlení od p Opálky proč takové navýšení. Dále bych chtěla vrátit 2000 Kč ,které nejsou vyúčtované."
Vyjádření dTestu:
V tomto případě musíme rozlišovat to, jak cena za dílo byla ujednána. Cenu za dílo lze určit odhadem, pevnou částku nebo rozpočtem (popř. nemusí být určena vůbec).
Dle § 2620 a násl. občanského zákoníku je-li cena ujednána pevnou částkou, nebo odkazem na rozpočet, který je součástí smlouvy nebo byl objednateli sdělen zhotovitelem do uzavření smlouvy, nemůže ani objednatel ani zhotovitel žádat změnu ceny proto, že si dílo vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno.
Bylo-li dílo zadáno podle rozpočtu, nemůže zhotovitel požadovat zvýšení ceny za dílo, ani mají-li rozsah nebo nákladnost práce za následek překročení rozpočtu. Byla-li zaručena úplnost rozpočtu, nemůže zhotovitel díla požadovat zvýšení ceny za dílo, objeví-li se potřeba dalších prací k dokončení díla.
Byla-li však cena určena na základě rozpočtu daného s výhradou, že se nezaručuje jeho úplnost, nebo s výhradou, že rozpočet je nezávazný, může zhotovitel požadovat zvýšení ceny, objeví-li se v případě rozpočtu s výhradou nezaručené úplnosti při provádění díla potřeba činností do rozpočtu nezahrnutých, pokud nebyly předvídatelné v době uzavření smlouvy, a v případě rozpočtu s výhradou nezávaznosti, oč nevyhnutelně převýší náklady účelně vynaložené zhotovitelem náklady zahrnuté do rozpočtu. Nesouhlasí-li objednatel se zvýšením ceny, určí zvýšení ceny na návrh zhotovitele soud.
Nutnost překročení rozpočtované částky a výši požadovaného zvýšení ceny musí zhotovitel spotřebiteli oznámit bez zbytečného odkladu poté, kdy se při provádění díla ukázala jeho nevyhnutelnost. V opačném případě zhotoviteli zaniká nárok na určení zvýšení ceny.
Dle § 2622 odst. 3 občanského zákoníku objednatel může bez zbytečného odkladu odstoupit od smlouvy, požaduje-li zhotovitel zvýšení o více než 10 % ceny podle rozpočtu. V tomto případě je objednatel povinen nahradit zhotoviteli část ceny odpovídající rozsahu částečného provedení díla podle rozpočtu.
Naše předchozí vyjádření se tímto nemění a zůstává v platnosti.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na podnikatele, aby se k ní mohl vyjádřit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.