Společnost


bydlenísnů.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#6934Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2015, před 10 lety

Jan Hora

Znění stížnosti

Dne 9.3.2015 jsem na www.bydlenisnu.cz objednal žaluzie na střešní okna v hodnotě 3608,22 Kč, po potvrzení objednávky jsem zaslal peníze převodem (jediná možnost). Od té doby nemám zboží ani peníze, pan Andresík nereaguje ani na telefonáty, ani na e-maily, pouze mne přes sms informoval, že je má jednání, nic se však od té doby nestalo.
Objednávka číslo PO50128.


Produkt

ROTO vnitřní lamelová žaluzie manuální ZJA M (odstín: B - ...) 7/9, 2 kusy.


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2015 09:48, před 10 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající má nyní povinnost dodat zboží ve sjednané době. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Osoba, která je v prodlení, dále odpovídá za škodu tímto jednáním způsobenou.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Pro formulaci dopisu o stanovení dodatečné lhůty po nesplnění termínu může spotřebitel využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.

www.dtest.cz/clanek-3505/stanoveni-dodatecne-lhuty-po-nesplneni-terminu

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné a prokazatelné formě (nejlépe doručeně s dodejkou) pro případ soudního sporu.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Pro formulaci předžalobní výzvy může spotřebitel využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.

www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin, případně přestupek. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 11:57, před 9 lety

Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.