Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den. Dne 9.8.2023 jsme v AAA auto Jihlava koupili automobil za 200 tisíc korun. Vše jsme projeli , auto nejevilo žádné vady na jízdě a všeobecně bylo krásné takže jsme neváhali a ještě ten den s nim odjeli. Dnes dne 12.8.2023 jsme po cestě z výletu na D1 zjistili ze nám při jízdě upadl plastový kryt na kterém bylo vidět že je plný oleje. Volali jsme ihned na linku AAA kde nám bylo řečeno že se někdo ozve. No kdybych měla čekat do teď na dálnici tak tak stále čekám. Dojeli jsme cca 10km do AAA Jihlava kde jsme ihned požadovali odstoupení od smlouvy jelikož toto je za nás skryta vada. Očividně byl kryt nalepený na vaně aby olej netekl ven a při jízdě na dálnici se plast odchlípl a ejhle olej tekl. Vyjádření pana manažera bylo jednoznačné. Auto vrátit ani vyměnit nemohu protože je poškozené a ne v původním stavu. Na reklamaci mají 60 dní tak ať si odjedu do servisu. To jsem odmítla tak další řešení bylo nechat auto u nich na parkovišti s tím ze v průběhu dalšího týdne na to někdo koukne zda jsem to náhodou nezavinila někde já. Což jsem také hned odmítla protože si sem jistá že jsem toto zavinit nemohla. Při dalším jednání kde jsem chtěla ji e řešení protože auto potřebuji. Podotýkám ze jsem s sebou měla dvě malé děti , kočárek a samozřejmě dvě autosedačky mi bylo řečeno doslova ze to je bohužel život ze on s tím nic neudělá. A na otázku jak se mám dostat domu mi řekl ať si zavolám taxi. Toto jednání mi také přišlo trochu nekorektní ale Ok. Auto jsme nechali na parkovišti , kde z nej teče olej a nikdo to do pondělí nebude řešit a prý se někdo ozve. Čekám ze přijde vyjádření ze jsem si to zavinila sama a ze nemám nárok ani na vracení peněz ani na výměnu auta a ještě abych si zaplatila opravu. Odjela jsem taxíkem , musím zrušit dovolenou šla pan manažer je arogantní mistr světa který proste řešení nemá.
Automobil se skrytou vadou AAA
Opravení vozidla do středy 16.8.2023 nebo výměna vozidla za jiné v hodnotě kterou mě auto stalo se všemi poplatky okolo.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V uvedeném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Jako nejvhodnější způsob se nám tedy jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje. Kontrolu tachometru, zjištění historie vozidla (zda se jedná o havarovaný vůz) a další služby lze využít u specializovaných společností před koupí vozidla a minimalizovat tak riziko zjištění závad po uzavření kupní smlouvy.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Ullmannova,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi vše úspěšně dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.