Společnost


Studio Moderna Fashion Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#6937Neuhrazení nákladů spojených s reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2015, před 10 lety

Šárka Poláčková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem halenku na www.stilago.cz. Vzhledem k tomu, že v popisu zboží nebyly uvedeny přesné rozměry tohoto zboží (v některých případech uvedené bývají, zejména pokud jsou odchylky od běžného číslování), proto jsem se řídila orientačními tabulkami velikostí a objednala velikost 42 (zpravidla mi bez obtíží „sedí“). Když halenka přišla, zjistila jsem, že šíře halenky je cca dvojnásobná, než běžně velikost 42 bývá. Vyplnila jsem proto formulář pro vrácení, který je součástí dodaného zboží, a dle pokynu pro reklamaci jsem uvedla konkrétní závadu, tedy že rozměr halenky neodpovídá velikosti 42. Balíček jsem odeslala poštou.

Ze zákaznického oddělení mi poté e-mailem sdělili, že částka za vrácené zboží mi bude převedena na bankovní účet. E-mailem jsem zaslala žádost o uhrazení nákladů spojených s reklamací, kde jsem uvedla, že se podle mne jedná o rozpor s kupní smlouvou, protože uvedená velikost "42" absolutně neodpovídala rozměrům deklarovaným ve velikostní tabulce.
Následovala výměna několika e-mailů, v nichž zástupkyně obchodu tvrdila, že:
• „velikostní tabulky jsou orintační, vždy záleží na střihu produktu. Halenka má ležérni, rádoby vytahaný vzhled. Pokud byla na produktu uvedená správná velikost 42, nebude Vám poštovné proplaceno.“
• „u produktu byly uvedeny veškeré informace od dodavatele. Poštovné proplácíme pouze v případě, že dojde k pochybení na naší straně, například zašleme jinou velikost, poškozený nebo jiný produkt. Byl Vám zaslán správný produkt v požadované velikosti 42. Již z fotografie je patrné, například podle umístění švů rukávů, že bude košile velká.“

A pochopitelně vždy s dovětkem, že na proplacení poštovného nemám nárok a proplaceno mi nebude.

Upozornila jsem prodejce, že odpovídá za to, že zboží bude mít deklarované vlastnosti, tedy i rozměry (v tomto případě dle orientačních tabulek velikostí). Bohužel, z obchodu se mi již nikdo neozval, ani jsem to nepředpokládala.


Produkt

V popisu halenky byly uvedeny následující údaje: • Dvě kapsy na hrudi • Délka cca 70 cm ve velikosti 38 • Tkaný polyester • Předpraný materiál • Jemné praní v pračce na 40 stupňů • Model: 4580422 Dále byla k dispozici 1 fotografie, kterou bylo možné částečně zvětšit.


Požadované řešení

Uhrazení nákladů spojených s reklamací.

Chtěla bych upozornit prodejce na porušování zákona a přispět k nápravě i pro další zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2015 12:25, před 10 lety

V tomto konkrétním případě bude podstatné, zda vůle spotřebitelky směřovala k využití práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku anebo spotřebitelka chtěla skutečně reklamovat tvrzenou nesplněnou jakost zboží při převzetí podle § 2161 občanského zákoníku. Jedná se totiž o dva různé právní instituty, které nelze navzájem směšovat, jak se zřejmě v tomto případě stalo.

Ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku přes internet do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat. Účelem této lhůty je, aby si spotřebitel mohl zboží vybrané a zakoupené na dálku fakticky prohlédnout a vyzkoušet si jej. Tato lhůta je dána zákonem z důvodu povahy internetového prodeje v porovnání s prodejem v kamenné prodejně, ve které si spotřebitel může zboží přímo vyzkoušet, reálně prohlédnout a na základě bezprostředního dojmu se rozhodnout, zda kupní smlouvu uzavře či nikoli. Základní podmínkou je, aby byla smlouva uzavřena na dálku. Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit, nesmí být pochyb o tom, že si přeje smlouvu zrušit. Zakoupené zboží je povinen do 14 dnů od této chvíle vrátit zpět prodejci a ve stejné lhůtě by měla spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží.

Podle § 1832 odst. 1, 2 občanského zákoníku musí prodejce vrátit celou částku, kterou od spotřebitele na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, ovšem pouze do výše nejnižší ceny jím nabízené dopravy (nepočítá se osobní odběr). Peněžní prostředky vrací stejnou formou, jako bylo placeno, případně v jiné formě, kterou spotřebitel odsouhlasí nebo která pro spotřebitele neznamená náklady navíc. Pokud si spotřebitel vyzvedl zboží osobně na výdejním místě, nemá nárok na vrácení nákladů na dopravu ke spotřebiteli, neboť žádné takové náklady nevznikly.

Podle ustanovení § 1832 odst. 3 občanského zákoníku náklady spojené s navrácením zboží zpět prodejci nese spotřebitel, ledaže spotřebitel před uzavřením smlouvy nebyl žádným způsobem informován o povinnosti je hradit (např. formou internetových stránek obchodu, obchodních podmínek atd.). V takovém případě jdou za provozovatelem obchodu.

Pokud však spotřebitel reklamuje zakoupené zboží, může uplatnit nároky z vadného plnění v souladu s § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, rovněž i nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, za předpokladu, že uplatněná reklamace bude prodejcem uznána jako oprávněná. Zakoupený výrobek lze reklamovat mimo jiné z důvodu, že nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, popřípadě, že zakoupená věc není v odpovídající míře nebo hmotnosti. Spotřebitel má však v takovém případě ze zákona právo odstoupit od smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí až poté, kdy primárně žádal dodání nové věci bez vad (výměnu zboží za bezvadné v souladu s uzavřenou smlouvou),teprve v případě, že to není objektivně možné (takové zboží není skladem, už se nevyrábí), může odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny zboží. Ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku stanoví totiž určitou hierarchii nároků z vadného plnění, kterou je povinen spotřebitel dodržet při rozhodování o způsobu vyřízení reklamace.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 19:41, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.