Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S výše uvedenou společnosti jsem uzavřela smlouvu o provedení stavebnich práce, kdy součástí smlouvy byl soupis praci včetně naceneni. Následně dvě 13.5 zhotovitel vypověděl spolupráci. Kdy dokončil pouze výkopové práce cca 7kubiku bez odvozu zeminy. Kdy mělo následovat dokončení smluvenych práci dle rozsahu v rozpisu. Kdy k tomuto nedošlo. Následně běžela výpověď smlouvy, 3mes.nasledne mi měly být vráceny zbývající financni prostředky, kdy tomuto nedošlo. Pouze mi bylo zasláno nějaké vyúčtování na úplně jiné položky. Kdy zhotovitel odmítá vrátit finanční hotovost která mi byla poskytnuta na nákup stavebních materiálů a praci
Stavební práce
Vrácení finančních prostředků za neprovedebe dílo.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo - provedení stavebních prací, přičemž dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno dle § 2604 občanského zákoníku.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Jestliže však byla smlouva o dílo řádně stranami plněna (objednatel poskytoval součinnost zhotoviteli, zhotovitel plnil termíny, objednatel hradil faktury atd.), pak není možné jednostranně od smlouvy odstoupit. Spotřebitel s podnikatelem se však mohou na ukončení smlouvy o dílo dohodnout.
Pokud došlo k výpovědi smlouvy o dílo, je zhotovitel povinen navrátit spotřebiteli peněžní prostředky, které obdržel od spotřebitele na provedení díla, ke kterému následně již nedošlo. Zhotovitel však má nárok na úhradu dosud provedených prací, vynaložených nákladů atd.
Dle § 2625 občanského zákoníku je-li cena díla určena s odkazem na skutečný rozsah práce a její hodnotu nebo na hodnotu použitých věcí a výši dalších nákladů, vyúčtuje zhotovitel na žádost objednatele dosavadní postup prací, jakož i dosud vynaložené náklady. V případě nesprávného vyúčtování, má spotřebitel nárok na vrácení bezdůvodného obohacení ze strany podnikatele.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Kozinova 1111/1, 266 01 Beroun.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.