Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
furt mi chodi upominky o zaplacení pritom s nima nic nemam a zadny kurz neposkytly.....
podarilo se nekomu odstupit od smlouvy ??
kurz eng
ukoncit smlouvu
|
Tweet |
Language Education Solutions s.r.o. je provozovatelem internetové platformy pro výuku cizích jazyků, na níž si uživatelé mohou zakoupit různé zpoplatněné balíčky. Registrace na internetových stránkách (learn.angloville.cz a www.anglictina.cz) je však bezplatná.
Jednání společnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].
Pokud bylo ujednání o automatickém prodloužení smluvního vztahu součástí smlouvy samotné, pak je vůči spotřebiteli zásadně účinné.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Takové ujednání je vůči spotřebiteli neúčinné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Od smlouvy o poskytování služeb uzavřené distančním způsobem má spotřebitel možnost odstoupit zásadně ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. i) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle 1829 odst. 4 téhož zákona. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení (dodatečně) obdržel.
Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. Dle obchodních podmínek společnosti Language Education Solutions s.r.o. (dostupných zde: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/landingi-editor-uploads/faJ4J2Eh/TSCsOLD.pdf): "je uživatel oprávněn kdykoli ukončit smlouvu o poskytování elektronických služeb tak, že samostatně zruší svůj Účet nebo přestane Službu využívat." Je však vhodné ukončit smlouvu písemně, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou na adrese: Tyršovo nám. 1733, 25263 Roztoky nebo e-mailem info@anglictina.cz. Pro případný spor bude mít totiž spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí/odstoupením od smlouvy písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Jestliže společnost nereaguje na uvedeném e-mailu či telefonu, je vhodné, aby spotřebitel zaslal společnosti doporučený dopis. U podání zaslaných poštovními doručovateli existuje fikce doručení - i pokud by společnost odmítla zásilku převzít, výpověď smlouvy by po uplynutí třídenní lhůty (§ 573 občanského zákoníku) byla považována za podanou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.